2010-12-31

A „Világ legjobb prezentációja” - 2010


A SlideShare a világ legismertebb prezentációmegosztó közösségi oldala, ahol ingyenes regisztráció után bárki feltöltheti PowerPoint prezentációját és megoszthatja azt a közösséggel. A feltöltött anyagok oldalán a SlideShare-közösség tagjai megjegyzéseket fűzhetnek az adott prezentációval kapcsolatban, kedvenc előadás listájukhoz adhatják, e-mailen továbbíthatják az oldalhoz vezető linket vagy más módon megoszthatják, letölthetik az anyagot (ha a szerző engedélyezi), beágyazhatják pl. saját blog bejegyzésükbe, „követhetik” az adott szerzőt.

A SlideShare évente megrendezi a „Világ legjobb prezentációja” versenyt, ahol a közösség szavazatai alapján kerülnek kiválasztásra a legsikeresebb prezentációk. 2010-ben a legtöbb szavazatot a dohányzásról szóló, „SMOKE - The Convenient Truth” című előadás kapta, melyet a mai napig majd 80 ezer alkalommal tekintettek meg, 353 alkalommal osztottak meg a Twitter-en és 1016-szer a Facebook-on. A nyertes előadást az Empowered Presentations honolului design és tanácsadó cég készítette.

A második legsikeresebb prezentáció 2010-ben Jesse Desjardins PowerPoint prezentációk készítésével kapcsolatos buktatókról szóló előadása lett. A körülbelül 1 hónapja feltett prezentációt már több mint 290 ezren megnézték és majd háromezer alkalommal osztották meg a Twitter-en, Facebook-on vagy a Google Buzz-on keresztül.

A harmadik legjobb prezentáció a közösségi média üzleti felhasználásáról szóló, a Presentation Advisors által készített „Social Media for Business” című 82 oldalas előadás lett, amit eddig több mint 90 ezren néztek meg.

Az eredményeket, pl. a kategória győztesek prezentációit külön oldalon gyűjtötték egybe. Hat kategóriába lehetett nevezni az előadásokat: non-profit és kormányzati szervezetek; személyes prezentációk („About me”); technológia; üzlet; oktatás; kreatív, megszokottól eltérő „offbeat”. A kategória győztes előadások:
  1. Non-profit és kormányzati szervezetek: João Paulo Alves Maláriaellenes prezentációja nyerte ezt a kategóriát (közel 9 ezerszer tekintették meg)

  2. Személyes prezentációk („About me”): a már kihalt Bo nyelvről szóló előadás, szerző: Shantanu Adhicary (az anyagot több mint 20 ezren nézték meg)

  3. Technológia: a Kyoo Slides „Qwerty Mosnters” című előadása, amely a fiatalok mobiltelefon használati szokásairól szól (kb. 12 ezren látták eddig)

  4. Üzlet: a Project Presentation (http://www.project-presentation.com/blog/) által készített előadás arról szól, hogy hogyan mutatható be sikeresen egy projekt pl. a potenciális befektetőknek (eddig közel 24 ezren tekintették meg)

  5. Oktatás: a fent már bemutatott dohányzással foglalkozó előadás

  6. Megszokottól eltérő („Offbeat”): Betsy Streeter „A legjobb kérdés a világon” című előadása a „Mi történne, ha…” kérdésről szól (majd 10 ezren nézték meg eddig).

Mindenkinek ajánlom a SlideShare-t, aki pl. munkája miatt szokott prezentációkat készíteni ... sok hasznos ötlet, tipp leshető el. 2010 legjobbnak ítélt prezentációi itt tekinthetők meg.

2010-12-18

500 dollárt ért a Toyotának egy Twitter bejegyzés


Idén decemberben a Toyota összesen 2000, egyenként 500 dollár értékű tanúsítványt adott a Toyota amerikai vásárlóinak, akik hajlandók voltak az akcióban meghatározott időszakban vásárolt Toyota gépjármű vásárlásáról előre definiált Twitter üzenetet küldeni. A 2000 vásárlói Twitter üzenet összértéke így 1 millió dollár volt.

Hogyan juthattak az amerikai vásárlók az akcióban meghirdetett 500 dollárhoz?

Elég volt csak az erre az akcióra létrehozott honlapon (http://toyotashareathon.com/) keresztül belépni a Twitterre és egy automatikus üzenetet kiküldeni:

„If I get my new Toyota during Toyotathon they'll give me $500 just for this Tweet.
http://buyatoyota.com @Toyota #shareathon
via Twitter by @

A fenti előre definiált Twitter üzenet elküldése után ugyanezen a honlapon (http://toyotashareathon.com/) meg kellett adni a vásárolt gépjármű ún. VIN-számát (számlán és autón lévő speciális azonosítót), a vásárlás során kapott tanúsítvány sorszámát, a vásárolt Toyota modell típusát, és a Toyota 500 dollárt fizetett az adott vásárlónak. A tanúsítványok 2011. január 31-ig válthatók be.

Ez a Toyota akció érdekes példája a Twitter marketing akcióba történő bevonásának. A Toyota 1 millió dollárra értékeli a 2000 Twitter üzenet marketing értékét, amely reményeik szerint a vírusmarketing egyik eszköze, a szájmarketing (word of mouth marketing ) útján akár jóval több potenciális vásárlóhoz eljut majd.


2010-12-14

YouTube Trends, ha tudni akarod mi a menő a YouTube-on

Tegnap (2010.12.13.) jelentette be a YouTube új „szolgáltatását”, amely segít megtalálni a világ vezető videó megosztójának legsikeresebb, legnézettebb, "legtrendibb" videóit.

Jelenleg percenként (!) 35 órányi videót töltenek fel a felhasználók a YouTube-ra. A YouTube Trends célja, hogy segítsen átláthatóbbá tenni, hogy mik a legsikeresebb filmek. Trendi témák, trendi videók, kategorizált trendek, „Best of 2010” gyűjtések teszik könnyebbé a tájékozódást a hihetetlen mennyiségű filmanyag között.

A trend-kategóriák: „Breaking News”, kultúra, vakáció, nemzetközi, világ, helyi, zene, sport, keresés, hírek, politika.

A jelenleg elérhető „Best of 2010” listák:
  • a legjobb hír és politikai videók
  • a legsikeresebb filmelőzetes videók
  • a legnézettebb sport videók

Kedvencem a „Trends Dashboard” névre keresztelt keresőoldal, ami földrajzi térségek (országok) szerinti, kor és nem szerinti szűréssel vagy egységesen képes megjeleníteni a legtrendibb videókat a nézettség vagy a megosztás mértéke szerint. (Sajnos Magyarország nem szerepel a szűrési lehetőségek között.)

Ajánlom minden olyan ember figyelmébe ezt az új oldalt, aki hisz a videó kommunikációs erejében, vagy egyszerűen csak szereti az érdekes/vicces/tanulásgos/stb. videókat! Külön ajánlom az online marketingkommunikáció területén dolgozó kollégák számára.