A Get Satisfaction egy 2007-ben alakult kaliforniai cég, amely internetalapú CRM megoldásain keresztül segít kapcsolatot teremteni és a kapcsolatot fenntartani a cégek fogyasztóival, közösségeivel. Szolgáltatásaikat jelenleg több mint 46 ezer cég veszi igénybe, mint például a Microsoft vagy a Nike.
Forrás: Get Satisfaction Blog |
Van tehát rálátásuk, hogy mik az ismérvei a „tökéletes” közösségi menedzsernek. Egy infografikán mutatták be azt a 10 tulajdonságot, amik szerintük fontosak egy közösségi menedzser számára.
Piñata
„Ha bottal ütik, akkor is édességek kell potyogjanak belőle.” (A Piñata egy mexikói hagyomány, mely során egy felfüggesztett agyagedényt (vagy manapság inkább valamilyen papírmaséformát) bottal addig ütlegelnek, amíg a benne elrejtetett apró ajándékok vagy finomságok ki nem potyognak.) Minden, a közösség tagjaitól jövő üzenetre – még ha az durva, sértő hangnemű is – türelemmel, kellő tisztelettel kell tudni válaszolni. Nem szabad személyes sértésnek venni a durva beszólásokat, higgadtan kell tudni reagálni.
Szivacs
Be kell szívni, érezni kell a közösség érzelmi megnyilvánulásait, hogy egy egészséges, megfelelő kommunikáció alakulhasson ki a közösséggel.
Empata
Figyelemmel kíséri a közösségek vibrációit, nehogy a Facebook, a Twitter, vagy más közösségek megzavarhassák a vállalat és a rajongói közötti egyensúlyt. Az empátiakészség, a bizalomteremtés készsége nagyon fontos tulajdonsága egy „jó” közösségi menedzsernek.
Kertész
Szorgalmasan figyeli a közösség kommunikációs csatornáit, figyeli a fogyasztókat, ötleteket. Ápolja a közösség tagjaival való viszonyt.
Concierge
Személyes figyelmet szentel azoknak a problémáknak, amiket a közösségen kívül, egyéni szinten kell megoldani.
Közlekedési rendőr
A közösségtől érkező kérdéseket, kéréseket a szervezeten belüli megfelelő személyhez irányítja.
Szobrász
A közösség által keltett kommunikációs zajt olyan információvá formálja, amely hasznos lehet mind a közösség, mind a vállalat számára.
Cheerleader
A „szurkolótábor vezetőjeként” bejelenti, beharangozza a híreket, újdonságokat. Az adott céggel való azonosulás képessége fontos tulajdonság, ami alapvető feltétele a lelkesedés képességének, ami szintén fontos feltétele a közösséggel történő hatékony kommunikációnak.
Spam harcos
Folyamatosan őrködik, hogy szükség esetén lesújthasson a szpemmelőkre, akár a közösségből való kizárásukat is kezdeményezve.
Médiaguru
Mesteri ismerője a fórumoknak, közösségi oldalaknak és más médiacsatornáknak.
A Get Satisfaction egy másik anyagában 15 tapasztalt közösségi menedzsert kérdezett meg a közösségi menedzserek szerepéről, feladatairól:
Kattints a "Menu" gomb "View Fullscreen" linkjére, hogy teljes képernyőn lásd a dokumentumot.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése