A Pepsi 2011. április 27-én mutatta be közösségi italautomata rendszerét (Social Vending System™), egy internetalapú, érintőképernyős italautomatát, amin keresztül a vásárló részletes információkat kaphat az adott automatában lévő termékekről, másrészt - és ez az újdonság - ajándék Pepsi terméket "küldhet" barátjának, ismerősének egy személyre szabható üzenet kíséretében.
Ki kell választani az ajándék terméket, meg kell adni a megajándékozandó személy nevét és mobilszámát, majd megszerkeszthető egy személyre szabott üzenet, sőt az automatába beépített kamerával videóüzenetet is küldhetünk a célszemélynek. A címzett egy egyedi kódot kap az üzenetben, amelynek beírásával egy hasonló közösségi italautomatán keresztül "kikérheti" az ajándékot.
A sajtóközlemény szerint az új rendszer egyik érdekes szolgáltatása az úgynevezett "Random Acts of Refreshment" (magyarul: véletlenszerű felfrissülés), amellyel egy ismeretlen embernek küldhetünk ingyen frissítőt.
A rendszer egyetlen hiányossága, hogy egyelőre még a két vezető amerikai közösségi hálózattal, a Twitterrel és a Facebookkal nincs integrálva. Azonban ez az integráció már fejlesztés alatt áll állítólag - ez egyelőre az első fejlesztési fázis.
A rendszer természetesen az adott egység készletnyilvántartását is felügyeli és üzenetben értesíti a központi elosztóegységet, ha valamely termék kifogyóban van. Az alábbi videó bemutatja a rendszer működését:
Egyébként a Coca-Cola is rendelkezik már érintőképernyős italautomatával, de azon keresztül egyelőre nem lehet még ajándékot küldeni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése