A CNN számolt be arról, hogy a holland KLM légitársaság egy új közösségi médián alapuló szolgáltatás bevezetésén dolgozik, amelynek segítségével a szolgáltatás feltételeit elfogadó Facebook és LinkedIn felhasználók „kiválaszthatják” egymást, hogy egymás mellett ülve remélhetően kellemesebben tölthessék el az utazás óráit. A szolgáltatást 2012 első felében tervezik bevezetni. A szolgáltatás használatához csatlakozni kell, ezzel hozzájárulva ahhoz, hogy a rendszer hozzáférhessen a Facebook-on vagy a LinkedIn-en megosztott bizonyos adatainkhoz. A megosztott adataink alapján (pl. profilkép, név, kor, munkahely, hobbijaink stb.) a rendszer a foglalkozásunknak, érdeklődési körünknek megfelelő utasokat ajánl fel utazótársként (szomszédként). A páros csak akkor jön össze, ha a kiválasztott másik fél is hajlandó az őt kiválasztó embert utastársként elfogadni. Ha ez a pozitív visszaigazolás megtörténik, akkor sor kerül a két utas egymás mellé ültetésére, azaz „párosítására”.
A KLM szóvivője szerint új szolgáltatásuk elsősorban üzleti célú kapcsolat- és hálózatépítő lehetőség és nem párkapcsolat-építő célú. (Szerintem mindkét célra hasznos lehet.)
MHbuddy néven hasonló szolgáltatást vezetett be 2011 februárjában a maláj légitársaság is: a helyek kiválasztásakor lehetősége van az utasoknak megnézni, hogy nem foglalt-e ugyanarra a járatra valamelyik Facebook barátjuk, ismerősük. A szolgáltatás arra is válasz ad, hogy az adott járaton utazó, a szolgáltatást igénybevevő utasnak van-e Facebook ismerőse az adott városban, amely az adott járat úti célja. Sőt, az útitervünkről szóló üzenetet is küldhetünk a Facebook oldalunkra.
Forrás: MHbuddy Facebook alkalmazás |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése