2012-04-28

A nők inkább követnek márkákat/vállalatokat a közösségi médiumokon, mint a férfiak (Nielsen)

A Nielsen publikálta a 2012 tavaszára vonatkozó médiakutatásának a reklámokat és reklámfogyasztókat demográfiai szempontból elemző anyagát, amelynek egyik táblázata a közösségi média szokásokra vonatkozik.

A közösségi média használattal kapcsolatos fontosabb demográfiai megállapítások:
  • az amerikai nők az átlag amerikaihoz képest 8%-kal valószínűbb, hogy rendelkeznek valamilyen közösségi média jelenléttel (profillal), a férfiak esetén 7%-kal kevésbé valószínű ugyanez;
  • a legnagyobb blogíró hajlandósággal bíró korosztály a 18-34 év közöttiek csoportja - ők 82%-kal valószínűbb, hogy blogot írnak, mint az átlag felnőtt amerikai;
  • a nők inkább blogolnak, mint a férfiak (108% - 91%);
  • a közösségi médiumokon  márkákat/vállalatokat, illetve hírességeket leginkább követő korosztály szintén a 18-34 évesek köre - azaz ők követnek leginkább márkákat/vállalatokat;
  • a nők inkább követnek  márkákat/vállalatokat a közösségi médiumokon, mint a férfiak (118% - 79%); a nemek közötti különbség valamivel kisebb a hírességek követési gyakorisága esetén (115% - 82%);
  •  a TV-n látott (reklámozott) termékek online vásárlási aránya a nők esetében valószínűbb (+12%), mint egy átlag amerikai esetén; a TV-n látott termékek online vásárlásában élenjáró korosztály a 25-54 év közöttiek (+29%); a legkevésbé az 55 éven felüliek vásárolnak online egy TV-n látott (reklámozott) terméket (-30%).
Forrás: Nielsen

Segédlet az adatok értelmezéséhez: az első sor jelentése, hogy az USA felnőtt (18 éven felüli) női lakosai 8 százalékkal valószínűbb, hogy személyes blogot írnak, mint az átlag 18 éven felüli amerikai lakos.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése