2012-06-23

A Facebook közösség által leginkább megjelölt nevezetességek a világon

A Facebook publikált egy infografikát, amin összegyűjtötték a világ azon 25 nevezetességét, intézményét, amik meglátogatása során a legtöbben jelentkeztek be az adott ponton valamilyen mobil eszköz segítségével a Facebook geolokációs szolgáltatásán, vagy a Facebook API-t használó más alkalmazásokon keresztül.

Forrás: Facebook
A nagy felbontású kép letöltéséhez kattints ide.

Kis ország vagyunk, így nem meglepő, hogy magyar nevezetesség, hely nem került a fenti listára. A Socialbakers adatai alapján tudjuk, hogy melyik az öt legsikeresebb magyar helyszín a bejelentkezések alapján:
  1. Budapest International Airport - 11848 bejelentkezés
  2. Aréna Plaza - 11068 bejelentkezés
  3. Budapest - 10649 bejelentkezés
  4. Budapest Airport - 6428 bejelentkezés
  5. Ötkert - 3200 bejelentkezés
(Sajnos a szolgáltató idén február végéig kapott adatokat a Facebook-tól, így frisebb információ nem áll rendelkezésre.)

2012-06-12

Elindult az e-könyveket értékesítő magyar Book and Walk webáruház – közösségi funkciókkal


Hosszas fejlesztés után, közel másfél évvel az ötletet követően elindult a bookandwalk.hu. A 83. Ünnepi Könyvhéten elhangzott, hogy Magyarországon az e-könyvek olvasására alkalmas eszközök már igen elterjedtek, de a felhasználók csak kevés magyar elektronikus tartalom között tudnak válogatni. Ezt a hiányt pótolja a magyar Book and Walk webáruház, amely több ezer művet kínál az olvasóknak. Rengeteg ingyenes tartalommal, és bestsellerekkel indul az oldal: elektronikusan is elérhetővé váltak többek között az Ulpius-ház és az Osiris által kiadott művek nagy része, és folyamatosan bővül a már most is több ezres kínálat. Ezen túl a cég egyedi szolgáltatásaival és saját olvasó alkalmazásával teszi lehetővé, hogy közösségi élmény legyen az e-könyv olvasás.

A honlapon lehetőség van közösségi funkciók igénybevételére: ha Facebook felhasználóként regisztrálunk, megajándékozhatjuk barátunkat e-könyvvel születésnapja vagy névnapja alkalmából. Kedvenc idézetünket pedig bármikor, egyszerűen megoszthatjuk ismerőseinkkel az olvasó alkalmazások segítségével.

















A Book and Walk célja, hogy elősegítse és Magyarországon hiánypótló formában népszerűsítse az e-könyvek terjesztését, nyilatkozta Szűcs Roland, a cég vezetője. A kezdeményezést többek között olyan neves kiadók támogatják, mint az Ulpius-ház és az Osiris Kiadó, akiknek több száz elektronikus könyve is megvásárolható a webáruházban. A cég a jövőben további kiadók bevonásával szeretné bővíteni a már most több ezres kínálatát. A portál lehetőséget ad arra is, hogy egyes művek akár csak és kizárólag digitális formában jelenjenek meg, úgy, mint Fejős Éva, vagy Fábián Janka e-könyvei.

A vásárlást követően az e-könyvek szinte bármilyen platformon elérhetőek, PC-n, e-könyv olvasón, okostelefonon, táblagépen, azokat természetesen csak egyetlen alkalommal kell megvenni. Az oldalnak saját fejlesztésű webes olvasója van, illetve rendelkezik Android-os okostelefonra és táblagépre telepíthető alkalmazással. Az Apple termékeit használók pedig nemsokára az IOS olvasó kliensét is elérhetik. A rendszer szinkronizálja a kijelöléseket, megjegyzéseket, és a könyvjelzőket is. Ennek köszönhetően az olvasás többé nincs eszközhöz kötve, ha táblagépünket otthon hagytuk, a felhasználói adatok megadásával ugyanonnan folytathatjuk a történetet ahol abbahagytuk, és elérhetjük például korábbi kiemeléseinket okostelefonunkon is.

Június 15-ig a bookandwalk.hu e-könyv áruház akciós kínálatából több ezer mű közül 3 ingyen letölthető!

2012-06-08

Internetpiaci trendek 2012 – 112 oldalas előadás a KPCB-től

Május végén publikálta a KPBC a 2012-re szóló internetpiaci trendeket értékelő anyagát, amely 112 oldalon keresztül vizsgálja a témát több szempontból. (A KPCB egy kockázati tőkebefektető társaság, amelynek partnerei között olyan cégek találhatók, mint az online kuponpiac vezetője, a Groupon; az internetes kiskereskedelem piacvezetője, az Amazon.com; az amerikai internetszolgáltató, az AOL; vagy például a piacvezető közösségi hálózat, a Facebook.) 5 fő kérdéskörrel foglalkoznak az igen terjedelmes anyagban:
  1. Általános internet piaci statisztikai adatok
  2. A számítástechnikai és internet piac újragondolása
  3. Gazdasági trendek – többségében negatív tendenciák
  4. Az USA piaca
  5. Lufi vagy sem?

Forrás: SlideShare

2012-06-05

A Facebook felhasználók 80%-a soha nem vásárolt terméket vagy szolgáltatást a Facebook-on megjelenő reklámok vagy üzenetek hatására

A Business Insider adott hírt arról a Reuters és Ipsos által készített felmérésről, ami a Facebook hirdetések hatékonyságát vizsgálta. Felmérésük szerint a megkérdezett Facebook felhasználók 80%-a soha nem vásárolt terméket vagy szolgáltatást a Facebook-on megjelenő reklámok vagy üzenetek hatására.

A válaszadók 34%-a kevesebb időt tölt a Facebook-on, mint fél évvel ezelőtt, ezzel szemben csupán 20% tölt több időt, mint hat hónapja. Körülbelül 5 válaszadó közül 2 naponta használja a Facebook-ot. A  fő okok, hogy a Facebook-on kevesebb időt töltő 34% miért tölt kevesebb időt a hálózaton, a hálózat "unalmassága", "irrelevánssága" és "hasznosságának hiánya".

A felmérés május 31. és június 4. között zajlott és ezen időszak alatt 1032 amerikai (USA) állampolgárt kérdeztek meg - 21 százalékuk nem volt regisztrált felhasználó. A felmérés hibahatára +/- 3,5%.

A Business Insider cikke szerint egy az eMarketer által készített februári felmérés kimutatta, hogy a hirdetők hatékonyabban képesek befolyásolni a felhasználók vásárlási döntéseit email vagy direkt marketing eszközökkel, mint a Facebook hirdetéseken keresztül.

Van olyan nagy hirdető, aki a saját negatív tapasztalata alapján már nem is hirdet a Facebook-on... ilyen például az USA harmadik legjelentősebb hirdetője, a Genetal Motors - ez persze nem jelenti azt, hogy ne üzemeltetnék a Facebook oldalukat. A Reuters/Ipsos felmérés eredményeit alátámasztja az a tény, hogy 2012. első negyedéve volt az első az utóbbi években, amikor nem nőtt, hanem csökkent a Facebook árbevétele:
Forrás: Business Insider

A Facebook nem kommentálta a Reuters/Ipsos felmérés eredményeit, csak néhány pozitív példát sorolt fel, mint például a több mint 15,5 millió követővel rendelkező Nutella Facebook oldalát, amely hatására állítólag 15%-kal nőtt a cég értékesítési szintje - bár ez véleményem szerint sokkal inkább tudható be a Nutella Facebook oldalán keresztül történő kommunikációnak, mint a Facebook-on lehelyezett reklámoknak.

2012-06-02

Mi történik egy perc alatt a közösségi médián belül?

Egy marketing tanácsadó cég, a Social Jumpstart összegyűjtötte és infografikában megjelentette, hogy mi történik egy perc alatt a közösségi média néhány jelentősebb szolgáltatásán ...

Forrás: Social Jumpstart