A Kellog’s nemrégiben egy négynapos Twitter kampányt zárt le, amely állításuk szerint a világon elsőként tette lehetővé, hogy a vásárlók egy adott terméket vásárolhassanak egy előre meghatározott tartalmú Twitter üzenet kommunikálásáért cserébe.
A kampány tárgyát képező, piacra kerülő új termékcsalád termékeit vásárló embereket a kampányban résztvevő „The Tweet Shop” névre elkeresztelt boltban (London, Soho) arra kérték az eladók, hogy ne pénzzel fizessék ki a megvásárolandó termékeket, hanem egy előre meghatározott Twitter üzenet kommunikálásával. (A "#tweetshop" szöveget kellet, hogy tartalmazza az üzenet, de három példaüzenettel segítettek azoknak, akik esetleg hirtelen nem tudták, milyen tartalmú üzenetet is küldjenek.)
Forrás: Kellog's videó a YouTube-on |
A kampányt állítólag igen pozitívan értékelték a vásárlók, aminek eredményeként a vásárlók sok-sok Kellog’s Twitter üzenetet küldtek! A Twitter üzenettel megvásárolható termék ára nagyjából egy dollár értékű, így gyakorlatilag a Kellog’s egy vásárlói Twitter üzenetet egy dollárra értékelt.
Sarah Case, a Special K termékcsalád termékmenedzsere szerint a közösségi médián megjelenő pozitív vásárlói üzenetek értéke felbecsülhetetlen – ezért is kezdeményezték e kampánynak a megvalósítását.
Forrás: Advertising Age
Szép kampány, de messze nem olyan innovatív, mint ahogy a Kellogg's képzeli. A Pay with a tweet ötletét 2011-ben találta ki az R/GA két kreatívigazgatója, saját könyvüket szerették volna így népszerűsíteni. Annyira bejött nekik a dolog, hogy 2011-ben (többek között) Cyber Grand Prix-t is nyertek vele Cannesban. Még több infó: paywithatweet.com
VálaszTörlésKedves Bodnár,
VálaszTörlésKöszönöm a hasznos információt!
Gárdos Attila