Vizuális szempontból meghatározó (talán a legfontosabb) a Facebook oldal borítóképe (cover photo). Már csak azért is, mert más területen a Facebook nem nagyon ad lehetőséget az adott főoldal vizuális személyre szabására.
2013. március elején a Facebook módosította - többek között - a nyitólap borítóképre vonatkozó szabályokat (lásd: Facebook Pages Terms szabályzat III. B. pontját és a Text in Images segédletet).
A régi tiltás megszűnt, miszerint a cég nevén túl nem lehet szöveget (pl. felhívást, honlap és egyéb címet) megjeleníteni. Helyébe lépett viszont a 20%-os szabály, amely a borítóképen megjelenített szöveg mértékét a borítókép területének 20%-ában maximalizálja.
További borítóképre vonatkozó szabályok:
- minden borítókép publikus,
- a borítókép nem lehet félrevezető és nem sértheti más szerzői jogait,
- a felhasználók nem bátoríthatók, hogy borítóképedet feltöltsék saját hírfolyamukra.
Paavo Schmid, egy svájci web-fejlesztő készített egy ingyenes online alkalmazást, amely segít leellenőrizni, hogy borítóképünk megfelel-e a 20%-os szabálynak. Az alkalmazás 5x5-ös területre osztja a feltöltött borítóképet, ha több mint 5 téglalap tartalmaz szöveget, akkor borítóképünk nem felel meg a 20%-os szabálynak:
Forrás: Social Media Examiner |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése