2013-06-20

Jelentés az online reklám helyzetéről – Adobe tanulmány (2. rész)

Az Adobe megbízásából 2012 októbere és 2013 áprilisa között 8750 vásárlót és 1750 marketing szakembert kérdeztek meg az Egyesült Államokban, Franciaországban, Németországban, az Egyesült Királyságban, Ausztráliában, Japánban, valamint Dél-Koreában az online marketing helyzetéről és az online marketinghez való viszonyukról.

Az előző blogbejegyzésemben a felmérés három kérdésével kapcsolatos eredményeket mutattam be:
  • Mik a legmegbízhatóbb termékekkel és márkákkal kapcsolatos információforrások? - A családtagok/barátok/munkatársak, az online marketing bizalmi szintje alacsony
  • Mik a leghatékonyabb marketing és reklám információforrások? - A tradicionális média csatornák hatékonyabbak a digitális csatornáknál
  • A vállalatok mely reklám és marketing csatornán keresztül érhetik el leghatékonyabban a vásárlókat? - Leginkább a gyakran nézett TV-műsorokon és az online/offline kuponokon keresztül

Ebben a bejegyzésben arra kapunk választ, hogy a felmérésben részt vett 8750 vásárló és 1750 marketing szakember szerint ...
  • melyek a leginkább és a legkevésbé bosszantó reklámtípusok;
  • mi a vásárlók viszonya a közösségi médián Like-olt termékekhez/márkákhoz - miért Like-olnak termékeket/márkákat a vásárlók;
  • mik a vásárlók reklám preferenciái.


Melyek a leginkább és a legkevésbé bosszantó reklámtípusok?

A válaszadó 8750 vásárló 1-4-es skálán értékelhette a különböző reklámtípusokat (1 a legkevésbé bosszantó; 4 a legbosszantóbb). A céges telefonhívások a vásárlók 92%-a szerint bosszantó, nemkívánatos, második helyen az online pop-up reklámok (80%), harmadik helyen a szöveges üzenet alapú reklámok (78%) állnak. A közösségi média reklámok és az online reklámok "közepesen" bosszantó reklámtípusoknak tekinthetők, mivel a vásárlók 54-54%-a fejezte ki nemtetszését. A Google keresőben megjelenő reklámok elfogadottsága jobb - a vásárlók 48%-a szerint bosszantó ez a reklámtípus. A legkevésbé bosszantó  4 reklámtípus mind tradicionális (nem online): leginkább elfogadott az újságokban és magazinokban megjelenő reklámok (23%), majd jönnek a TV reklámok (39%), a filmekben és TV-műsorokban elhelyezett termékelhelyezések (42%), és a hagyományos postai úton küldött írott reklámanyagok (45%).
Forrás: Adobe



Mi a vásárlók viszonya a közösségi médián Like-olt termékekhez/márkákhoz - miért Like-olnak termékeket/márkákat a vásárlók?

A rendszeresen vásárolt márkákat/termékeket Like-olják leginkább a több válaszlehetőséget is választható vásárlók (40%). Fontos Like-olási ok a márka stílusa és személyisége (39%) és egy esetleges promóció (35%). Legkevésbé fontos, hogy valamilyen ismerősünk ott dolgozik vagy valamelyik barátunk szintén Like-olta már az adott márkát/terméket (6-6%).

Meg kell jegyezni, hogy a kutatásban résztvevő vásárlók csupán 61%-a közösségi média felhasználó, így a fent említett, és a teljes mintához viszonyított pl. 40%-os érték, az összes közösségi média felhasználóhoz viszonyítva arányaiban jóval magasabb érték, kb. 66%, azaz a közösségi média felhasználók:
  • kb. kétharmada a rendszeresen vásárolt márkákat/termékeket Like-olja;
  • 64% a a márka stílusa és személyisége miatt Like-olt;
  • 58% egy promóció miatt Like-olt;
  • 10-10% pedig azért Like-olt terméket/márkát, mert valamilyen ismerősük ott dolgozik vagy valamelyik barátjuk szintén Like-olta már az adott márkát/terméket .


ForrásAdobe


Hogyan alakul a vásárlók reklám preferenciája?

A 2012 októbere és 2013 áprilisa között megkérdezett 8750 vásárló arra a kérdésre, hogy a felsorolt állítások közül mely állítással ért egyet, az alábbi százalékos értékben adott igen választ, azaz értett egyet az állítással. Az állítások közül kiemelnék néhányat. A válaszadók...
  • ... 74%-a szerint a reklámoknak valamilyen egyedi történetet kellene tudni elmesélni, nem csupán a reklámozott termék értékesítését kellene előtérbe helyezni;
  • ... 71%-a szerint az in-store élmények fontosabbak az online élménynél;
  • ... 70%-s szerint a TV reklámok hatékonyabbak az online reklámoknál;
  • ... 67%-a szerint egy videó felér 1000 szóval;
  • ... 66%-a szerint a fogyasztói vélemények, termékleírások az igazság legjobb forrásai;
  • ... 49%-a szerint az online banner hirdetések nem működnek (nem hatékonyak);
  • ... 41%-a szerint az online hirdetések bosszantók;


ForrásAdobe

A fenti adatokból jól látható, hogy igen jelentős azoknak a vásárlóknak az aránya, akik szerint az online reklámok hatékonysága viszonylag alacsony, sőt bosszantó; a vásárlók majd fele szerint az online banner hirdetések egyáltalán nem működnek, nem hatékonyak.

A hagyományos online reklámok helyett más marketing kommunikációs megoldásokat érdemes tehát alkalmazni. Egy korábbi blogbejegyzésemben írtam arról, hogy a Vanson Bourne és a Pitney Bowes Software által 2012. végén közzétett „Social media: contrasting the marketing and consumer perspectives” című kiadványa megemlít néhány, a közösségi média felhasználók által legfontosabbnak tartott vállalati kommunikációs lehetőséget:
  • árengedményeket biztosító kuponok, ingyen-lehetőségek (ajándékok),
  • új termékekkel/szolgáltatásokkal kapcsolatos hírek,
  • értékesítéssel kapcsolatos hírek,
  • új eseményekkel kapcsolatos hírek,
  • a termékekkel/szolgáltatásokkal kapcsolatos változások,
  • ügyfélszolgálati kommunikáció.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése