A világ egyik legismertebb közvélemény-kutató cége, a Gallup nemrég publikálta céges blogján annak a közösségi média felmérésnek néhány eredményét, amely során a Gallup több mint 17 ezer embert kérdezett meg a közösségi média használati szokásairól. Érdekes eredmény született: a márkák által támogatott közösségi média kezdeményezések igen csekély hatással vannak a fogyasztók döntéshozatalára.
A felmérés számomra egyik legmeglepőbb eredménye, hogy az egyre több vállalat által használt online hirdetések, vállalati Facebook és/vagy Twitter oldal vásárlói döntésekre gyakorolt hatása nagyon alacsony. A legerősebb döntésbefolyásoló tényező az adott vásárló házastársa, gyermeke, szülője, baráti köre, egy adott termékhez, szolgáltatáshoz köthető szakember, valamint egyéb családtagok. (Számomra nem meglepő, hogy a TV-reklámok is nagyon kis hatással vannak a vásárlási döntéseinkre.) A lenti ábra a Gallup blogbejegyzéséről átvett grafikont mutatja - a közösségi média felhasználóknak feltett kérdés: annak valószínűsége, hogy kire támaszkodunk amikor döntünk, hogy mely céget, márkát terméket vagy szolgáltatást használjuk.
Forrás: Gallup "Social Media: The Three Big Myths" című blogbejegyzése |
A Gallup a fenti eredmények ismeretében két következtetést tart megfontolandónak a cégek számára:
- A lehetséges vevők/ügyfelek csupán csekély hatékonysággal érhetők el közvetlen közösségi média kommunikációval. Inkább a már meglévő vásárlókat/ügyfeleket kell bevonni a meggyőzés folyamatába, leginkább rajtuk keresztül érdemes elérni a lehetséges vevőket/ügyfeleket - ennek hatása sokkal eredményesebb.
- A vállalati közösségi média tevékenységgel tehát a legelhivatottabb vásárlók/ügyfelek megszólítására, bevonására érdemes koncentrálni, mert annak a legnagyobb a valószínűsége, hogy rajtuk keresztül elérhetők a lehetséges vevők/ügyfelek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése