Az IBM nemrég publikált egy tanulmányt „From Stretched To Strengthened: Global CMO Survey” címmel, amelynek elkészítéséhez 64 ország 19 különböző iparágában tevékenykedő 1734 marketing felsővezetőjét kérdezték meg legfontosabb feladataikról, a várható kihívásokról.
A megkérdezett 1734 marketing felsővezető 82%-a az elkövetkező 3-5 évben növelni fogja a közösségi média területén végzett technológiai fejlesztésekre szánt vállalati költségvetést – ez a fejlesztési terület volt a legfontosabbnak tartott a megkérdezettek körében. A marketing felsővezetők 81%-a az ügyfélkapcsolati menedzsment rendszerekre (CRM) és az ügyféladatok elemzését támogató rendszerekre szánt fejlesztési költségkeretet is növelni fogja. A közösségi médián keresztül történő vállalati kommunikáció és az ügyfelekkel történő aktív kapcsolattartás és az ebből (is) eredő jelentős ügyféladat mennyiség gyűjtése, rendszerezése és elemzése lesz tehát a legfontosabb feladat az elkövetkező 3-5 évben.
Ezen túl az elkövetkező néhány év legfontosabb marketing vonatkozású technológia fejlesztési irányai: mobil alkalmazások fejlesztése (80%); tartalom menedzsment (73%); tablet applikációk fejlesztése (72%); az ügyfél egységes kezelési rendszerének kialakítása (70%); az együttműködést elősegítő eszközök (68%); a prediktív elemzés (66%); a reputáció menedzsment (63%); a keresőoptimalizálás (62%); a kampány menedzsment (61%); valamint az email marketing (46%) eszközök fejlesztése.
Mik a fő okai a digitális technológiák felé történő elmozdulásnak? A válaszadók az alábbi indokokat adták:
- az ügyfél lojalitás növelése (67%)
- a tablet és egyéb mobil eszközökön új élmények kialakítása (57%)
- a közösségi média, mint kulcsfontosságú kapcsolati csatorna alkalmazása (56%)
- integrált szoftverek alkalmazása az ügyfelek kezelésére (56%)
- a márka figyelése a közösségi médián keresztül (51%)
- ...
Arra a kérdésre, hogy mely feladatok elvégzésével kapcsolatban érzik magukat a legkevésbé felkészültnek, az alábbi eredmények születtek - itt is előkelő, második helyet foglal el a közösségi média:
- adattömeg robbanásszerű növekedése (71%)
- közösségi média (68%)
- a marketing csatornák és az eszközök közötti választási lehetőség számának növekedése (65%)
- változó fogyasztói demográfiai tényezők (63%)
- pénzügyi megszorítások (59%)
- csökkenő márka lojalitás (57%)
- ...
A 72 oldalas tanulmány letöltését tudom ajánlani, még számos érdekes megállapítást tartalmaz!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése