Már írtam arról, hogy megjelent az egyik legnevesebb piackutató cég, a Nielsen 2011/Q3-as közösségi média jelentése, amelyben többek között azt is vizsgálták, hogy mik azok az okok, amik miatt az emberek követnek egy céget vagy márkát a közösségi hálózatokon. A Nielsen és a McKinsey közös közösségi média kutató cége, az NM Incite a legutóbb általam publikált adatoknál részletesebb választ adott e kérdésre.
Forrás: NM Incite |
Az NM Incite most régiónként publikálta, hogy mik a fő indokai egy cég/márka közösségi hálózatokon történő követésének, „lájkolásának”. Az akciók és ajánlatok az a mozgató erő az összes régióban, ami leginkább követésre ösztönzi a közösségi hálózatok látogatóit. A világátlagot tekintve a válaszadók 34%-a ezt az okot jelölte meg legfontosabbként. 25% az adott cég/márka iránti támogatását kívánta kifejezni; 18% a követett céggel/márkával kapcsolatos friss hírekhez akart így első kézből hozzáférni; 12% egy hirdetés miatt lett követő; 4-4% egy barátjának ajánlására, illetve amiatt lett követő, hogy látta, hogy egy barátja a közösségi médián már követi az adott céget. 1% azért lett követő, mert az adott cég munkatársa, 3% pedig más okot adott meg.
Európában egy kicsit eltérő eredmények születtek:
- a világátlagnál 7%-kal alacsonyabb – 27% – azoknak az aránya, akik azért követnek egy céget vagy márkát, mert az számukra vonzó ajánlatot biztosított a követésért cserébe;
- a világátlaggal csaknem megegyező mértékű – 26% – azoknak az aránya, akik a követett cég/márka iránti támogatásukat kívánták kifejezni;
- szintén csaknem a világátlaggal egyező arányú – 17% – azoknak az aránya, akik azért kezdtek el követni egy céget/márkát, mert friss hírekhez akartak hozzájutni;
- 4%-kal magasabb azoknak az aránya Európában (16%), akik egy hirdetés miatt lettek követők;
- Európában is 4-4% egy a közösségi médián lévő barátjának ajánlására, illetve amiatt lett követő, hogy látta, hogy egy barátja a közösségi médián már követi az adott céget;
- Szintén 1% azért lett követő, mert az adott cég munkatársa, 5% pedig más okot adott meg.
Az ajánlatok, akciók az észak-amerikai régióban a legfontosabb okai egy cég követésének: itt a válaszadók 45%-a azért követ egy céget vagy márkát, mert az vonzó ajánlathoz kötötte a követést.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése