2012-01-25

Hogyan és mikor érdemes Twitter üzenetet küldeni?


Dan Zarella, egy igen olvasott amerikai közösségi média kommunikációs szakember nemrég publikált egy cikket, illetve infografikát arról, hogy mikor és hogyan érdemes a Twitteren üzenetet publikálni, hogy a lehető legnagyobb átkattintási (CTR) arányt érjük el.

A CTR értéket úgy határozta meg, hogy megnézte, hogy egy adott Twitter üzenetben lévő linkre hányan kattintottak, és ezt az értéket elosztotta a vizsgált Twitter üzenethez tartozó adott Twitter fiókhoz tartozó követői számmal.

Dan Zarella megfigyelései alapján az alábbi legfontosabb tényeket publikálta:
  • 200 ezer linket is tartalmazó Twitter üzenetet vizsgálva, úgy tűnik, hogy a 120-130 karakter hosszúságú Twitter üzenetekben lévő linkekre kattintottak a leggyakrabban;
  • 200 ezer linket is tartalmazó Twitter üzenetet vizsgálva, úgy tűnik, hogy a Twitter üzenetek hosszának kb. 25%-a környékén lévő linkekre kattintottak a leggyakrabban;
  • 20 sok követővel rendelkező Twitter fiók linket is tartalmazó üzeneteit vizsgálva úgy tűnik, hogy minél gyakoribb a kommunikáció, annál kisebb az átkattintási arány;
  • bizonyos szavak jelenléte esetén kimutathatóan nagyobb volt az átkattintási arány ("via", "@", "RT", "Please"), és egyes szavak jelenléte esetén kisebb volt az átkattintási arány ("Marketing" "@AddThis");
  • 200 ezer linket is tartalmazó Twitter üzenetet vizsgálva, úgy tűnik, hogy  több igét és határozószót, azaz az ige által kifejezett cselekvés, történés vagy állapot körülményeinek pontosítására szolgáló szót érdemes használni;
  • úgy tűnik, hogy érdemes pénteken és hétvégén Twitter üzenetet küldeni;
  • a napszakokat tekintve érdemes a délutáni-esti időszakra koncentrálni az üzenetküldést.

Forrás: Dan Zarella blogja

2012-01-17

20% árengedmény AUDI kiegészítőkre a Foursquare-en (az USA-ban)


Az AUDI 20% árengedményt biztosít minden kiegészítő termékére azoknak az Egyesült Államokbeli fogyasztóinak, akik a Foursquare-en elnyerik az „Audi Winter Ride” jelvényt.

Mit kell tenni a 20%-os árengedmény eléréséhez?

  • Okostelefonon keresztül regisztrálni kell a világ vezető geolokációs közösségi szolgáltatásán, a Foursquare-en;
  • a kampányban résztvevő amerikai síparadicsomokban be kell jelentkezni a Foursquare szolgáltatáson keresztül.

A kampányban az árengedmény jogosultság mellett az amerikai sí válogatott tagjai adnak tippeket az Audi oldalát követő Foursquare felhasználóknak. (Pl.melyik sípályának mi az erőssége, különlegessége.)

Sajnos a Fourquare magyar tábora még igen szerény, de már pár hazai cégnek láttam egy-két akcióját. A fentihez hasonló akción elgondolkodhatna pl. a Bánkúti Sícentrum is.

ForrásEconsultancy

2012-01-01

Magyar Facebook helyzetkép 2011 végén


A magyar Facebook felhasználók száma 2011. végén meghaladta a 3,75 millió főt és ezzel a 40. legtöbb Facebook felhasználóval rendelkező ország – a Facebook statisztikákat publikáló cseh Socialbakers.com szerint.

A Facebook 3,75 milliós magyar tábora még mindig elmard az iwiw médiaajánlatában szereplő 4,7 milliós regisztrált felhasználói számhoz képest, azonban a Facebook magyar regisztrált felhasználóinak a száma 2009. november eleje óta 2011. december végéig – alig több mint két év alatt – körülbelül 430 ezer főről 3,75 millió főre nőtt! Az utóbbi fél évben valamivel kevesebb mint négyszázezer fővel nőtt a magyar Facebook felhasználók száma.

Forrás: Socialbakers.com

A Facebook-iWiW-Index-YouTube magyarországi látogatottsági erőviszonyait a Google Trends alábbi, a négy szolgáltatás napi egyedi látogatószámát ábrázoló grafikonja szemlélteti. Jól látható, hogy a Facebook napi magyar látogatói száma tavaly októberben haladta meg az iwiw napi magyar látogatói számát. Szembetűnő különbség a Google DoubleClick Ad Planner oldalán, hogy míg a Facebook-on egy átlagos látogatás során a magyar látogatók 21:40 percet, addig az iwiw-en kevesebb mint fele annyit, 9:50 percet töltenek el.

Forrás: Google Trends

A Socialbakers.com további magyar vonatkozású adatai:
  • nemzetközi összehasonlításban, a regisztrált felhasználók száma alapján maradtunk a 40. legnépesebb nemzet – Hong Kong után, Vietnámot megelőzve;
  • a magyar lakosság 37,54 %-a, az internet hozzáféréssel rendelkező magyarok 60,74 %-a regisztrált Facebook felhasználó;
  • az átlagos CPC érték 0,15 USD, az átlagos CPM érték 0,07 USD (CPC = cost per click, azaz kattintásonkénti költség; CPM = cost per mille, azaz ezer megjelenésre jutó költség);
  • a magyar felhasználók 52%-a nő, 48%-a férfi - ez az arány az elmúlt hónapokhoz képest nem változott, stabilizálódni látszik;
  • a magyar felhasználók korosztály szerinti megoszlása: 17%-a 13-17 év közötti, 24%-a a 18-24 év közötti, 25 %-a a 25-34 év közötti, 18%-a a 35-44 év közötti, 15%-a pedig a 45 éven felüli korosztályba tartozik;
  • az utóbbi 3 hónapban legnagyobb számban a 35-44 , a 25-34, valamint a 18-24 éves felhasználók száma nőtt.

A legtöbb rajongóval/követővel rendelkező 10 magyar Facebook oldal 2011 végén:
Forrás: Socialbakers.com
Magasan vezeti a magyar Facebook oldalak rajongói/követői számok szerinti listáját az Extreme Silver ékszer nagykereskedés webáruháza, több mint 900 ezer követővel. Körülbelül félmillió követővel rendelkezik a Túró Rudi oldala, alig lemaradva harmadik helyezett a McDonald's "Mekizni jó!" oldala. Negyedik és ötödik a majd négyszázezer Facebook követővel rendelkező Showder Klub és az utazom.com. A hatodik legtöbb követővel rendelkező oldal az "Állatbolondok társasága", több mint 360 ezer követővel. Hetedik a Drukka.hu, egy "új generációs közösségi oldal", ahol felhasználóik a Drukka.hu partnereitől kapott ajándék sorsjegyeken értékes nyereményeket nyerhetnek. A 8-9-10 helyen, szinte fej-fej mellett a Rádió1, a Milka csokoládé, valamint a MyPromo.hu Facebook oldalai osztoznak, közel 320-326 ezres követői táborral.

A Facebook geolokációs szolgáltatása a Facebook Places legtöbb bejelentkezést generáló magyar vonatkozású „helyei”, ahol a legtöbben jelentkeztek be:
- Budapest International Airport: 10137 bejelentkezés
- Budapest: 6744 bejelentkezés
- Budapest Airport: 6428 bejelentkezés
- Aréna Pláza: 6398 bejelentkezés
- Ötkert: 2929 bejelentkezés

A fenti adatokból jól látható, hogy itthon a Facebook ezen szolgáltatását alig ismerik, és alig használják… hasonló módon a többi geolokációs szolgáltatáshoz, mint pl. a Foursquare.