A magyar Facebook felhasználók száma 2011. végén meghaladta a 3,75 millió főt és ezzel a 40. legtöbb Facebook felhasználóval rendelkező ország – a Facebook statisztikákat publikáló cseh
Socialbakers.com szerint.
A Facebook 3,75 milliós magyar tábora még mindig elmard az
iwiw médiaajánlatában szereplő 4,7 milliós regisztrált felhasználói számhoz képest, azonban a Facebook magyar regisztrált felhasználóinak a száma 2009. november eleje óta 2011. december végéig – alig több mint két év alatt – körülbelül 430 ezer főről 3,75 millió főre nőtt! Az utóbbi fél évben valamivel kevesebb mint négyszázezer fővel nőtt a magyar Facebook felhasználók száma.
A
Facebook-iWiW-Index-YouTube magyarországi látogatottsági erőviszonyait a
Google Trends alábbi, a négy szolgáltatás napi egyedi látogatószámát ábrázoló grafikonja szemlélteti. Jól látható, hogy a Facebook napi magyar látogatói száma tavaly októberben haladta meg az iwiw napi magyar látogatói számát. Szembetűnő különbség a
Google DoubleClick Ad Planner oldalán, hogy míg
a Facebook-on egy átlagos látogatás során a magyar látogatók 21:40 percet, addig az iwiw-en kevesebb mint fele annyit, 9:50 percet töltenek el.
A Socialbakers.com további magyar vonatkozású adatai:
- nemzetközi összehasonlításban, a regisztrált felhasználók száma alapján maradtunk a 40. legnépesebb nemzet – Hong Kong után, Vietnámot megelőzve;
- a magyar lakosság 37,54 %-a, az internet hozzáféréssel rendelkező magyarok 60,74 %-a regisztrált Facebook felhasználó;
- az átlagos CPC érték 0,15 USD, az átlagos CPM érték 0,07 USD (CPC = cost per click, azaz kattintásonkénti költség; CPM = cost per mille, azaz ezer megjelenésre jutó költség);
- a magyar felhasználók 52%-a nő, 48%-a férfi - ez az arány az elmúlt hónapokhoz képest nem változott, stabilizálódni látszik;
- a magyar felhasználók korosztály szerinti megoszlása: 17%-a 13-17 év közötti, 24%-a a 18-24 év közötti, 25 %-a a 25-34 év közötti, 18%-a a 35-44 év közötti, 15%-a pedig a 45 éven felüli korosztályba tartozik;
- az utóbbi 3 hónapban legnagyobb számban a 35-44 , a 25-34, valamint a 18-24 éves felhasználók száma nőtt.
A legtöbb rajongóval/követővel rendelkező 10 magyar Facebook oldal 2011 végén:
Magasan vezeti a magyar Facebook oldalak rajongói/követői számok szerinti listáját az
Extreme Silver ékszer nagykereskedés webáruháza, több mint 900 ezer követővel. Körülbelül félmillió követővel rendelkezik a
Túró Rudi oldala, alig lemaradva harmadik helyezett a McDonald's "
Mekizni jó!" oldala. Negyedik és ötödik a majd négyszázezer Facebook követővel rendelkező
Showder Klub és az
utazom.com. A hatodik legtöbb követővel rendelkező oldal az "
Állatbolondok társasága", több mint 360 ezer követővel. Hetedik a
Drukka.hu, egy "új generációs közösségi oldal", ahol felhasználóik a Drukka.hu partnereitől kapott ajándék sorsjegyeken értékes nyereményeket nyerhetnek. A 8-9-10 helyen, szinte fej-fej mellett a
Rádió1, a
Milka csokoládé, valamint a
MyPromo.hu Facebook oldalai osztoznak, közel 320-326 ezres követői táborral.
A Facebook geolokációs szolgáltatása a Facebook Places legtöbb bejelentkezést generáló magyar vonatkozású „helyei”, ahol a legtöbben jelentkeztek be:
- Budapest International Airport: 10137 bejelentkezés
- Budapest: 6744 bejelentkezés
- Budapest Airport: 6428 bejelentkezés
- Aréna Pláza: 6398 bejelentkezés
- Ötkert: 2929 bejelentkezés
A fenti adatokból jól látható, hogy itthon a Facebook ezen szolgáltatását alig ismerik, és alig használják… hasonló módon a többi geolokációs szolgáltatáshoz, mint pl. a Foursquare.