2012-11-21

A követők hány százalékát éri el egy átlagos Facebook oldal üzenete?

Egy San Fransisco-i közösségi média kommunikáció-támogató megoldásokat szolgáltató cég, a PageLever nemrég publikált egy érdekes adatsort arra vonatkozóan, hogy egy adott Facebook üzenetet generáló márka/szervezet átlagos Facebook üzenete a követők hány százalékát éri el. Több mint 10 ezer Facebook oldalt vizsgáltak, amelyek összes követői száma meghaladta az egymilliárd főt. Az adatok szerint egy adott Facebook üzenetet generáló márka/szervezet átlagos Facebook üzenete a követők számától függően a követők 6-19% százalékát éri el.

Meglepett, hogy a számokból úgy tűnik, hogy minél kevesebb követővel rendelkezik egy márka/szervezet oldala, annál nagyobb arányban éri el egy adott üzenete a követőit. Egy 1000-10000 követővel rendelkező oldal több mint háromszor olyan arányban éri el követőit (19%), mint egy egymilliónál több követővel rendelkező oldal (6%).

Forrás: Mashable

2012-11-18

Közösségi lojalitás - a vásárlók 78%-a szájmarketingben mutatja ki márka-lojalitását

A hűségprogramok közösségi marketing vonatkozásáról szóló 13 oldalas anyagot tett közzé az angol eMarketer. A tanulmány számomra egyik legérdekesebb tényadata szerint a megkérdezett amerikai internet felhasználók 78%-a úgy fejezi ki lojalitását egy márka iránt, hogy megosztják az adott márkával kapcsolatos információikat.

A tanulmány másik talán legérdekesebb része, amely számos rövid leírást tartalmaz hűségprogramot kiegészítő sikeres közösségi marketing kampányokról, így többek között az Express, a Sears', a Burger Life, a Best Buy, a Guess kampányairól.


2012-11-06

Social Media Best Practice - smbp 2012 verseny és Workshop - meghosszabbított nevezési határidő: november 16.


A Kreatív szervezésében második alkalommal kerül megrendezésre a Social Media Best Practice - smbp 2012 verseny és Workshop. A versenyre 2012. november 9-ig olyan oldalakkal / felületekkel lehet pályázni, melyek 2011. november 1. és 2012. október 1. között aktívak voltak, vagy ebben az időszakban jöttek létre. Alkalmazások, válságkommunikáció, illetve a kampányok esetében a nevezés feltétele, hogy a fent említett időszakban jöjjenek létre.

A verseny kiírói az alábbi kérdésekre szeretnének választ kapni:
  • Melyik volt 2012-ben a legsikeresebb kampány?
  • Melyik márka használja a legügyesebben a közösségi média nyújtotta lehetőségeket?
  • Ki mutatja az utat a marketingeseknek?


Nevezési kategóriák:
  • Márkaoldal működtetése
  • Kampányoldal működtetése
  • Márkázott blog / Mikroblog
  • Kommunikáció a Twitteren
  • Alkalmazások
  • Válságkommunikáció a közösségi médiában
  • Közösségi alapú integrált kampányok
  • Integrált kampányok közösségi megjelenése

Nevezési határidő: 2012. november 9.
Nevezési díj: 24 900 Ft + áfa (3 nevezéstől 19 900 FT + áfa nevezésenként)


Workshop:
  • Díjátadó
  • A közösségi média 2012-ben? Trendek és irányok (bevezető szakmai előadás)
  • Hogyan érdemes márkaoldalt működtetni 2012-ben? (esettanulmány a Márkaoldal működtetése kategória győztesétől)
  • Melyik volt 2012-ben a legjobb közösségi médiás kampányoldal és miért? (esettanulmány a Kampányoldal működtetése kategória győztesétől)
  • Milyen a jó márkázott blog? (esettanulmány a Márkázott blog / mikroblog kategória győztesétől)
  • Hogyan érdemes kommunikálni a Twitteren? (esettanulmány a Twitter-kommunikáció kategória győztesétől)
  • Hogyan működik egy jó alkalmazás? (esettanulmány az Alkalmazás kategória győztesétől)
  • Válságkommunikáció a közösségi médiában (esettanulmány a Kríziskommunikáció kategória győztesétől)
  • Hogyan irányítja a közösségi média a kampányt? (esettanulmány a Közösségi alapú integrált kampányok kategória győztesétől)
  • Hogyan integráljuk a közösségi médiás felületeket a kampányba? (esettanulmány integrált kampány közösségi megjelenése kategória győztesétől)
  • Buli

Időpont: 2012. december 12., 17.00 - 21.00-ig, utána buli!
Helyszín: Trafiq (Budapest V. kerület, Hercegprímás utca 18.)
Részvételi díj: 9 900 Ft +áfa (SMBP pályázóknak nevezésenként egy főnek ingyenes!)


A zsűri:
  • Bradács András – stratégiai igazgató (Front Page Communications)
  • Bujtás Attila – alapító- kreatívigazgató (Rebel Rouse)
  • Kismartoni Zsolt – online üzletág stratéga (Geo Sales and Promo)
  • Nyáry Krisztián – kommunikációs tanácsadó
  • Radisics Milán – közösségi média szakértő (Social Times)
  • Stöckert Gábor – rovatvezető (tech – tudomány; Index)
  • Szalai Balázs – vezető szerkesztő (Kreatív)


További információ: Kreatív