Mitch Joel, a digitális marketing egyik „rock sztárjának” nevezett arca a minap megjelent blog bejegyzésében arról ír, hogy a reklámmal ellentétben a közösségi média nem képes megmenteni egy adott márkát, terméket vagy szolgáltatást, ha az nem sikeres a piacon.
Véleménye szerint a legtöbb márkának kétszer is meg kell fontolnia, hogy belevág-e a közösségi médián történő tevékenységekbe, mert lehet, hogy termékük és/vagy szolgáltatásuk nem elég értékes, sikeres ahhoz, hogy elinduljanak ezen az úton. Azok a márkák sikeresek a közösségi médiában is, amik megállják a helyüket a piacon.
Véleménye szerint lehetséges, hogy a közösségi média az utolsó dolog, amivel foglalkozni kellene a cégednek, ha:
- a termékeddel kapcsolatban a közösség nagy részének semmi mondanivalója nincs;
- az ügyfélszolgálatod panaszáradattal terhelt;
- a termék stratégiád azon fáradozik, hogy hogyan hitesse el a termékről, hogy jobb, mint amilyen valójában;
- nincs időd, vagy nem vagy elég szenvedélyes és elég elkötelezett amellett, hogy a közösségi média tevékenységedet megfelelő nyíltsággal és hitelességgel végezd;
- valójában nem is érdekelnek az ügyfeleid és csupán az értékesítés sikeressége érdekel;
- nem szívvel lélekkel teszed a dolgod;
- úgy érzed, hogy nincs elég időd a közösségi médiával foglalkozni.
Ezekhez a gondolatokhoz kapcsolódik Mitch Joel egy másik blog bejegyzése, amelyben Hugh McGuire-nak, a LibriVox alapítójának a rövid előadására hívja fel a figyelmet, amely 10 közösségi média marketinggel kapcsolatos gondolatot tartalmaz:
- A marketing nem arról szól, hogy meggyőzd az embereket, hogy vegyék meg a cuccaidat. A marketingnek arról kell szólnia, hogy azok az emberek, akiknek szükségük van a cuccaidra, azok meg is találják őket.
- A közösségi média nem egy eszköz, hanem egy stratégia.
- Ha üzleti/marketing célból használod a közösségi médiát, akkor tudnod kell, hogy kit szeretnél elérni és miért szeretnéd elérni… és ki kell találnod, hogy mi az amivel értékes lehetsz a számukra.
- Ne azért írjál blogot, hogy ismert legyél. Azért írj blogot, hogy megismerhető légy.
- Találd meg a befolyással rendelkezőket. És azt, hogy őket kik befolyásolják. Lépj kapcsolatba velük.
- Ne legyél közösségi média genyó.
- A hatékony blog írás fegyelmet igényel.
- Ha mások beszélnek rólad, a Google hallja ezeket a beszélgetéseket. És a Google kedvez azoknak, akiről beszélnek.
- Terjeszd a szeretetet. Linkelj, retweet-elj, mutass megbecsülést.
- A közösségi média akkor működik, ha másoknak értéket nyújtasz, tehát:
- publikálj minőségi tartalmat;
- becsüld meg a többieket;
- mutass rá a weben lévő remek dolgokra;
- lépj kapcsolatba az olvasóiddal;
- törődj az olvasóiddal.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése