Egy olvasói megkeresés miatt – melyben az olvasó az online fizetésre vonatkozó magyar statisztikák forrásai iránt érdeklődött (hányan használják, milyen szinten van a bizalom a vásárlókban stb.) – egy sorozatot indítok, melyben mind a lakossági, mind a vállalat elektronikus kereskedelmi szokásokkal kapcsolatban összegyűjtöttem néhány fontosabb információt. A harmadik anyagom a EU hivatalos statisztikai szerve, az EUROSTAT által publikált anyagok fontosabb, a lakossági szektorra és a vállalkozásokra vonatkozó adatsorait mutatja be.
Az 1953-ban alapított EUROSTAT az EU hivatalos statisztikai szerve, leegyszerűsítve olyan szerepet játszik, mint a tagállamokon belüli statisztikai hivatalok (pl. a Központi Statisztikai Hivatal Magyarországon). Fő célja, hogy az EU szakpolitikák kialakításához, végrehajtásához és elemzéséhez szükséges információkat gyűjtsön és biztosítson a tagállamok számára.
Az 1953-ban alapított EUROSTAT az EU hivatalos statisztikai szerve, leegyszerűsítve olyan szerepet játszik, mint a tagállamokon belüli statisztikai hivatalok (pl. a Központi Statisztikai Hivatal Magyarországon). Fő célja, hogy az EU szakpolitikák kialakításához, végrehajtásához és elemzéséhez szükséges információkat gyűjtsön és biztosítson a tagállamok számára.
Az interneten keresztül történő kereskedelemmel kapcsolatos fontosabb adatokat gyűjtöttem össze, a terjedelmi korlátok miatt csupán a magyar és az EU régiós adatokat megjelenítve. (Természetesen a teljes adatsorok elérhetők az alább megadott linkeken keresztül.)
Internet purchases by individuals (isoc_ec_ibuy)
Magánszemélyek százalékos aránya, akik termékeket vagy szolgáltatásokat rendeltek az interneten keresztül magánhasználati céllal a felmérést megelőző 3 hónapban (%):
Nem áll rendelkezésre magyar adat.
Magánszemélyek százalékos aránya, akik az utóbbi 12 hónap során nem rendeltek termékeket vagy szolgáltatásokat az interneten keresztül, mert nem volt ilyen irányú igényük (a 2007-2008 éves adatok hiányoznak):
Enterprises purchasing via Internet and/or networks other than Internet (NACE Rev. 1.1) (isoc_ec_ebuy)
Az interneten és/vagy az internettől eltérő hálózatokon keresztül vásárló, a legalább 10 főt foglalkoztató vállalkozások százalékos aránya (a pénzügyi szektor kivételével):
Az interneten és/vagy az interneten kívüli más hálózatokon keresztül értékesítést végző vállalkozások
Enterprises selling via Internet and/or networks other than Internet (NACE Rev. 1.1) (isoc_ec_esel)
Az interneten és/vagy az interneten kívüli más hálózatokon keresztül értékesítést végző, a legalább 10 főt foglalkoztató vállalkozások százalékos aránya (a pénzügyi szektor kivételével):
Az interneten és/vagy az interneten kívüli más hálózatokon keresztül történő vásárlások és értékesítések értéke
Value of purchases and sales by Internet and/or networks other than Internet (NACE Rev. 1.1) (isoc_ec_eval)
A legalább 10 főt foglalkoztató vállalkozások interneten és/vagy az interneten kívüli más hálózatokon keresztül történő értékesítési tevékenységének értéke a teljes forgalom százalékában (a pénzügyi szektor kivételével):
Az ECOSTAT statisztikai táblák főoldalának elérési útja:
Ezen belül az internetes kereskedelemre vonatkozó adatok elérési útja: Industry, trade and services / Information society statistics (isoc) / E-Commerce by individuals and enterprises (isoc_ec)
Kapcsolódó blog bejegyzéseim:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése