• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2011-09-14

Nielsen közösségi média jelentés - 2011/Q3

Az egyik legismertebb piackutató cég, a Nielsen nemrég publikálta 2011. 3. negyedévre vonatkozó közösségi média jelentését, mely sok érdekes adattal szolgál a téma iránt érdeklődők számára. Bár az anyag nagyrészt az Egyesült Államok piaci adatainak feldolgozása alapján készült, feltételezhető azonban, hogy a magyar trendek jelentős része hasonlít az amerikai piaci trendekhez. Íme néhány adat, trend:
  • az aktív közösségi média fogyasztók 53%-a követ legalább egy márkát/vállalatot/szervezetet a közösségi hálózatok valamelyikén;
  • az amerikai internetezők internet-idejük 22,5%-át a közösségi médiumokon töltik (a közösségi hálózatok mellett beleértve természetesen a blogokat is), internet-idejük 9,8%-át online játékokkal, 7,6%-át email írással-olvasással, 4,5%-át portálok látogatásával, 4,4%-át videók/filmek nézésével, 4 %-át online kereséssel töltik - internetidejük maradék 47,2 %-át egyéb tevékenységekre fordítják;
  • a közösségi média nagy fogyasztói a nők, de a férfiak sincsenek sokkal lemaradva - például a Facebook-on megosztott tartalmak 62%-át nők töltik fel;
  • a közösségi médiát leginkább fogyasztó csoport a 18-34 éves korosztály, de a 35-49 évesek sincsenek sokkal elmaradva mögöttük;
  • a magas iskolai végzettségűek felülreprezentáltak;
  • jelentősen nő a mobil készülékekről történő közösségi média elérés aránya;
  • egy év alatt a közösségi média mobil alkalmazások használata 30%-kal nőtt - nem meglepő, hogy a Facebook alkalmazás a legnépszerűbb mobil alkalmazás;
  • a mobil eszközökön alkalmazásokat használó felhasználók 60%-a már használt valamilyen közösségi média alkalmazást, és ezzel a harmadik legnépszerűbb alkalmazástípus a játék és az időjárás alkalmazások után;
  • a Facebook mobil alkalmazását leginkább a 25-34 éves korosztály használja (29%) - a Twitter mobil alkalmazását 37%-ban ez a korosztály használja;
  • több nő néz videofilmeket, de a férfiak több filmet néznek meg és így több időt is töltenek ezzel a tevékenységgel.




Az anyag PDF formátumban innen tölthető leState of the Media: Social Media Report Q3

 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.