2013-05-23

TV-nézők és a közösségi média – Viacom kutatás

A TV-nézők hetente átlag 10 alkalommal fejtenek ki valamilyen TV-csatornával, TV-programmal kapcsolatos tevékenységet a közösségi médián keresztül - derül ki a VIACOM* legfrissebb "When Networks Network: TV Gets Social" című kutatási jelentéséből. A kutatás során 5000 13-49 év közötti amerikai, angol, német, brazil és orosz Viacom nézőt kérdeztek meg TV-nézési és közösségi média használati szokásairól.

A kutatás fő célja az volt, hogy választ kapjanak arra a kérdésre, hogy miért és hogyan használják a közösségi médiát a TV-nézők, illetve, hogy kiderítsék, hogy ez a közösségi média tevékenység hogyan hat a TV-nézési szokásokra.

A megkérdezett 5000 néző az alábbi fő TV-csatornával, TV-programmal kapcsolatos tevékenységet végezte a közösségi médián:
  • 72% valamilyen interakcióba lépett barátokkal és követőkkel,
  • 57% követett/like-olt valamilyen TV műsort,
  • 61% megosztott valamilyen TV műsorral kapcsolatos információt, vagy ajánlott egy adott műsort,
  • 61% megtekintett valamilyen TV-műsorral kapcsolatos videót,
  • 66% keresett valamilyen TV-műsorral kapcsolatos információt,
  • 49% részt vett valamilyen TV-műsorral kapcsolatos játékban, vagy feliratkozott valamilyen ingyenes szolgáltatásra, akcióra.

24 különböző közösségi média tevékenységet definiáltak és ezeket 3 különböző kategóriába csoportosították:

  • fő funkcionális tevékenységek:
    • 45% - TV-műsorokról szóló hír keresése, olvasása,
    • 44% - műsorsugárzási időre vonatkozó információ keresése,
    • 37% - exkluzív TV-műsorral kapcsolatos  információ keresése, olvasása,
    • 36% - TV-műsorra vonatkozó exkluzív videó keresése, megtekintése.
  • fő közösségi tevékenységek:
    • 34% - TV-műsorra/csatornára vonatkozó vélemény megosztása,
    • 28% - TV-műsor/csatorna közösségi oldalához történő kapcsolódás (pl. Like),
    • 28%  - TV-csatorna/műsor követőivel kapcsolat létesítése (pl. követés).
  • fő játék jellegű tevékenységek:
    • 25% - TV-műsorral kapcsolatos játékban való részvétel,
    • 24% - ingyenes szolgáltatás, akció igénybevétele, vagy online versenyben való részvétel,
    • 24% - kvízjátékban való részvétel.




* A VIACOM a világ egyik legjelentősebb TV- és filmipari márkája. Legnézettebb műsorai: MTV, VH1, Comedy Central, Nickelodeon, VIVA.

2013-05-17

10 millió prezentáció a világ legkedveltebb prezentáció megosztó oldalán

Az amerikai SlideShare hírlevelében számolt be arról, hogy az oldalra feltöltött prezentációk száma meghaladta a 10 milliót. A 2007-ben induló SlideShare a világ legjelentősebb ilyen jellegű szolgáltatásává nőtte ki magát. A sikeres szolgáltatást 2012 májusában a LinkedIn felvásárolta. Az üzleti, technológiai, oktató jellegű, utazással és egészséggel kapcsolatos prezentációk a legsikeresebbek.

Az amerikai szolgáltatást meglepő módon Európában használják leginkább (31%), Európát Ázsia (24%), Dél-Amerika (23%), Észak-Amerika (19%) és Afrika (1%) követi.

Vannak olyan előadásmegosztók, akik havi látogatottsága eléri az 50 milliót (!), például egy tréner, egy Stanford Egyetemi professzor, egy front end fejlesztő, egy marketing professzor, egy blogger.

Az elért eredményekről a SlideShare infografikát jelentetett meg, valamint összegyűjtötték és publikálták az általuk legjobbnak vélt prezentációkról szóló saját előadásanyagukat is:


2013-05-16

Cartwheel – vásárlók verbuválása a Facebook-on keresztül akciós kuponokkal


Az Egyesült Államok második legnagyobb kiskereskedelmi lánca, a Target (tavalyi éves árbevétele csaknem 70 milliárd dollár volt) Cartwheel, azaz bevásárlókocsi néven új szolgáltatást hozott létre, hogy az internetes közösséget visszacsábítsa boltjaiba és az online vásárlás mellett növelje offline forgalmát.

Forrás: Reuters

A Target természetesen nem fordul el az online kereskedelmi csatornától és nem szünteti meg az online vásárlási lehetőséget. Céljuk, hogy az új szolgáltatásukon keresztül a vásárlóik Facebook ismerőseit is vásárlóivá tegye.

A Cartwheel oldalon a vásárló akciós kuponos termékeket gyűjthet – jelenleg több mint 20 termékkategória termékeiből választva. Az összegyűjtött akciós termékekről a gyűjtés végén a vásárló kérésére a szolgáltatás egy vonalkódot generál. A vonalkódot kinyomtatva, vagy a mobil alkalmazáson keresztül vonalkód olvasóval leolvasva kizárólag a boltban lehet érvényesíteni.

A vásárlásról üzenetet küld ki a szolgáltatás a vásárló Facebook oldalára, így megosztva az információt a Facebook barátokkal. Ha a vásárló Facebook barátai is feliratkoznak az új szolgáltatásra és akciós termékeket vásárolnak, akkor az új vevőket „generáló” vásárló további akciós lehetőségekhez férhet hozzá.

2013-05-14

Facebook borítókép - 20%-os szabály

Vizuális szempontból meghatározó (talán a legfontosabb) a Facebook oldal borítóképe (cover photo). Már csak azért is, mert más területen a Facebook nem nagyon ad lehetőséget az adott főoldal vizuális személyre szabására.

2013. március elején a Facebook módosította - többek között - a nyitólap borítóképre vonatkozó szabályokat (lásd: Facebook Pages Terms szabályzat III. B. pontját és a Text in Images segédletet).

A régi tiltás megszűnt, miszerint a cég nevén túl nem lehet szöveget (pl. felhívást, honlap és egyéb címet) megjeleníteni. Helyébe lépett viszont a 20%-os szabály, amely a borítóképen megjelenített szöveg mértékét a borítókép területének 20%-ában maximalizálja.

További borítóképre vonatkozó szabályok:
  • minden borítókép publikus,
  • a borítókép nem lehet félrevezető és nem sértheti más szerzői jogait,
  • a felhasználók nem bátoríthatók, hogy borítóképedet feltöltsék saját hírfolyamukra.

Paavo Schmid, egy svájci web-fejlesztő készített egy ingyenes online alkalmazást, amely segít leellenőrizni, hogy borítóképünk megfelel-e a 20%-os szabálynak. Az alkalmazás 5x5-ös területre osztja a feltöltött borítóképet, ha több mint 5 téglalap tartalmaz szöveget, akkor borítóképünk nem felel meg a 20%-os szabálynak:

Forrás: Social Media Examiner

2013-05-08

Letölthető HubSpot kiadvány - kurrens marketing szakértői tanácsok

Az 56 ország több mint 8000 cégének szolgáltató marketing szoftver fejlesztő cég, az amerikai HubSpot új, 43 oldalas, ingyen letölthető e-kiadványt jelentetett meg "Expert Advice to Improve Your Marketing Today" címmel. A kiadványban a szakma ismert szakemberei adnak tanácsokat a cégek marketing tevékenységét elősegítendő.

Öt különböző szakterülettel kapcsolatos tanácsokat olvashatunk a kiadványban: tartalom marketing, SEO, PR, Twitter, lead generálás.

A kiadvány letölthető, de az alábbi Scribd alkalmazáson keresztül akár itt is elolvasható.



2013-05-06

Fotor – ingyenes online / PC / mobil képszerkesztő program


Egy amerikai hírlevélben találtam rá a Fotor képszerkesztő programra, amely ingyenessége ellenére igen sokrétű képszerkesztési lehetőséget nyújt a felhasználók számára, akár Windows, Windows 8, Mac, akár Android vagy iPhone felhasználók vagyunk. Sőt, igen sokrétű online képszerkesztési lehetőséget is biztosítanak.

A Windows felhasználók egy 45,9 MB méretű telepítő programot kell, hogy letöltsenek, az Android program 16 MB.

A program felhasználása egyszerű, nem igényel különösebb előképzettséget – az alkalmazás gyors megismerését egy részletes felhasználói segédlet teszi lehetővé a weboldalukon.

A Windows alkalmazást elindítva egy nyitóképernyőt kapunk, amely két alap választási lehetőséget kínál fel: szerkeszthetjük a képeinket, illetve kollázst készíthetünk belőlük. Az alkalmazás „Home” menüjének választásával mindig válthatunk e két alap szerkesztési mód között.


Képszerkesztés

A képszerkesztési funkció nyitólapjának közepére kattintva választhatjuk ki és nyithatjuk meg a szerkesztendő képet (vagy a felső menüsor „File” és „Open” parancssorára klikkelve).

Alapvetően hat szerkesztési lehetőség áll rendelkezésünkre:
  1. 14 beállított képszerkesztési módot választhatunk ki az adott képünkhöz (Scenes);
  2. 11 méretezési lehetőség közül választhatunk (Crop);
  3. 9 féle csúszka segítségével módosíthatjuk a képünket (Adjust);
  4. 5 féle effekt csoport közül összesen 58 effekttel módisíthatjuk a képet (Effects);
  5. 28 féle keretet adhatunk a képünkhöz (Borders);
  6. 2x8 módon módosíthatjuk a kép élességét, ezzel érdekes térhatás, makett hatást érhetünk el (Tilt).

Hasznos opció, hogy a szerkesztő felület alján lévő „Compare” parancsgombbal mindig összehasonlíthatjuk az eredeti képet és a megszerkesztett képet.



Kollázs készítés

Összesen 80 féle kollázs-beállítás alapján készíthetünk kollázsokat. 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 és 9 részre bontott kollázs-formátumok közül választhatunk.

A „Freestyle” menü alatt 22 féle háttérre is feltehetjük a kollázsunkat szabadon választott módon, de választhatunk a könnyen megadható és módosítható háttérszínek közül is.

A kollázs képegységeit és magát a kollázst határoló képkeretet is többféleképpen módosíthatjuk.

A Fotor igen jó értékelést kapott mind az Android (4,4), mind az iPhone (4+) felhasználóktól.




Fotor.com – online képszerkesztés

Az online képszerkesztő gyakorlatilag ugyanazokat a funkciókat nyújtja, mint az előbb említett platformok (PC, Mac, mobil). Sőt hatféle kategória megannyi előre definiált képeslap formátumait is felhasználhatjuk saját képeslapunk elkészítéséhez (témák: anyák napja, születésnap, köszönőkártyák, karácsony, ünnepek, Valentin nap).

Az online szerkesztőben úgynevezett nagy dinamikatartományú képet (HDR) is szerkeszthetünk. A nagy dinamikatartományú fényképezés során 2, 3 vagy még több, eltérő expozíciójú fényképet készítenek (amelyeket „alacsony dinamikatartományú képnek” (Low Dynamic Range, LDR) vagy sztenderd dinamikatartományú (standard-dynamic-range, SDR) képnek neveznek. A fényképekből azután számítógépen, speciális szoftverek segítségével készítenek el egy képet, azaz ún. tonemapping vagy exposure blending eljárással. A Fotor 3 eltérő expozíciójú fényképet képes feldolgozni.

Az elkészült képeket a mentés mellett meg is oszthatjuk a Facebook, a Flickr és a Twitter oldalakon.

2013-05-05

UNICEF - "A Like nem ment életeket, a pénz igen"

A UNICEF svédországi részlege 2013. április végén kampányt indított, amelynek üzenete, hogy a Facebook Like önmagában nem ment meg életeket, a pénzbeli adomány a lényeg, ezen keresztül képes kifejteni a világ vezető, gyermekekkel foglalkozó humanitárius szervezete a munkáját.

A "Likes don't save lives. Money does." szlogenű kampányt a svéd Forsman & Bodenfors ügynökség készítette, fő eleme három YouTube videó.

Petra Hallebrant, a svéd UNICEF kommunikációs igazgatója a The Atlantic lapnak adott riportjában jelezte, hogy "szeretjük a Like-okat, és a közösségi média hatékony lehet a részvételhez vezető első lépéshez, de itt nem szabad megállni. A Like-ok nem mentik meg a gyerekek életét. Pénzre van szükségünk, hogy például vakcinát tudjuk venni."






A felvetés egyrészt szerintem jogos: végső soron csak pénzadományokból lehet pl. vakcinákat venni. Azonban a közösségi média célja alapvetően a közösségi kommunikáció biztosítása. Nem a kommunikációs csatorna okolható, ha a Like-ok után megáll a folyamat és nem követi pénzbeli adományozás.

Azonban szerintem sokat segíthetne a UNICEF-hez hasonló jótékony célú szervezeteknek, ha például a Facebook ezen szervezetek számára biztosítana pl. egy "Adomány" gombot is a Like gomb mellett, amellyel a közösség tagjaként néhány kattintással pénzbeli adományt küldhetnénk egy adott szervezet részére. Így a Facebook meglévő kommunikációs funkcióján túl egy igen hasznos adománygyűjtő funkcióval gazdagodhatna! 

2013-05-03

Okos Budweiser pohár – Facebook „barátkozáshoz”


A legismertebb amerikai sörmárka, a Budweiser brazil részlege „Buddy Cup” néven olyan Budweiser poharat fejlesztett ki, amely egy QR-kóddal ellátott chipet tartalmaz – az eszköz lehetővé teszi, hogy két ilyen pohárral történő koccintással a két pohár tulajdonosa a Facebook-on automatikusan ismerősként bejelölje egymást. A mechanizmus egyben egy-egy üzenetet is küld az érintett két új barát barátságról az újdonsült barátok Facebook üzenőfalára. A barátság sikeres megkötéséről a pohár oldalán elhelyezett LED-égő ad visszajelzést.

Persze ahhoz, hogy működjön ez az automatikus Facebook mechanizmus, egy mobil alkalmazás segítségével regisztrálni kell az adott poharat az adott felhasználó Facebook profiljával. 

A különleges pohár tervek szerint nem kerül majd kereskedelmi forgalomba, a Budweiser által szervezett nagyobb eseményeken tervezik majd kiosztani az érdeklődő felhasználók között.



Forrás: YouTube és Endgadget