Az egyik legtekintélyesebb nemzetközi piackutató cég, a The Nielsen Company felmérése szerint a „globális” (USA, Egyesült Királyság, Ausztrália, Brazília, Japán, Svájc, Németország, Franciaország, Spanyolország és Olaszország) vásárlók 2009 decemberében több mint 5,5 órát töltöttek el havonta a közösségi honlapokon, mint például a Facebook és a Twitter – ez 82%-kal több mint egy évvel azelőtt.
Globálisan a közösségi hálózatok (pl. Facebook) és a blogok a legsikeresebbek, ezt követik az online játékok és az azonnali üzenetküldés (pl. Google Talk). 206,9 millió egyedi látogatójával 2009 decem-berében messze a Facebook volt a leglátogatottabb közösségi honlap a világon: a globális közösségi média felhasználók 67%-a látogatott el ide és átlag közel 6 órát töltött el ebben az időszakban.
A közösségi média gyors sikere nem meglepő, ha figyelembe vesszük, hogy a különböző kommunikációs eszközök tömegtermékké válásához szükséges időszak egyre rövidebb: 89 év kellett a telefonnak, 38 év a TV-nek, 14 év a mobiltelefonnak, 7 év az iPod-nak, és csupán 5 év kellett a Facebook-nak, hogy elérjen legalább 150 millió fogyasztót.
A Morgan Stanley 2009. decemberi Mobil Internet Jelentése szerint a világ legjelentősebb közösségi média szolgáltatásai 2009 októberében összesen 830 millió egyedi felhasználót vonzott, amely 20%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
A főbb online médiumok közötti globális időmegoszlás jól mutatja a közösségi médiumok jelentős térnyerését. Látható, hogy a vizsgált hagyományos nagy honlapok, mint a Yahoo.com, az Msn.com és a Google.com időbeli látogatottsági súlyaránya 2006 közepe óta milyen jelentősen csökkent a közösségi média két vizsgált médiuma, a Facebook és a YouTube javára.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése