• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2012-08-31

A közösségi média használati szintje a különböző iparágakban és a különböző szervezeti egységekben - McKinsey tanulmány


2012 júliusában publikálta a világ egyik legismertebb tanácsadó cége, a McKinsey & Company 184 oldalas tanulmányát a közösségi média vállalatokra és gazdaságra gyakorolt hatásáról, fontosságáról, „The social economy: Unlocking value and productivity through social technologies” címmel.

A tanulmányban, többek között megvizsgálták, hogy mely iparágak milyen mértékben használják a közösségi technológiákat, médiumokat.

2011 végén a McKinsey által végzett felmérés szerint (amely 4261 válaszadó adatait dolgozta fel) a legalább egy közösségi médiumot, eszközt alkalmazó vállalatok aránya egy adott iparágon belül a következőképpen alakult:

Forrás: The social economy: Unlocking value and productivity through social technologies;
26. oldal;  McKinsey & Company


A közösségi médiát leginkább használó iparág a high-tech és telekommunikációs ipar volt – a cégek 86%-a használt már legalább egy közösségi médiumot, technológiát. Az energiaipari cégek használták legkevésbé a közösségi médiát (62%).

Bár egyre több vállalat használja a közösségi technológiákat, a tanulmány szerint jelenleg a vállalatok csupán 3%-a használja ki igazán hatékonyan a közösségi média által elérhető lehetőségeket az összes partnerét tekintve (vásárlók, munkavállalók, üzleti partnerek tekintetében).

Egy adott cégen belül a marketing részlegek voltak a közösségi médiát leginkább használó szervezeti egységek (79%). A kereskedelmi részlegek alig több mint fele használta viszont ezeket a csatornákat (51%). Az alábbi ábrán látható, hogy a cégek mely részlegei a legaktívabb közösségi média/technológia felhasználók.

Forrás: The social economy: Unlocking value and productivity through social technologies;
26. oldal;  McKinsey & Company

A fenti ábrából az is kiolvasható, hogy mely dolgozói szintek milyen mértékben használták a web 2.0 technológiákat: leginkább a középvezetői szint (65%); a műszaki szakértők, pl. kutatók és programozók (61%); a vásárlókkal/ügyfelekkel közvetlen kapcsolatban álló „frontline” dolgozók (60%).

A 184 oldalas tanulmány letölthető a McKinsey & Company oldalán.
 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.