• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2013-04-01

IDC-Facebook felmérés: okostelefon és közösségi média felhasználási szokások


Okostelefon használati szokások
IDC-Facebook felmérés 2013. március
Az IDC a Facebook szponzorálásával több mint ezer 18-44 év közötti amerikai okostelefon használati szokásait vizsgálta egy héten keresztül 2013 márciusában. Az okostelefon használók közösségi média szokásait mérték fel elsősorban.

Napi átlag 132 perc okostelefon használat / 33 perc Facebook használat
A napi 132 perc telefonhasználatból csupán 16%-a volt telefonhívás. A napi mobil kommunikáció fennmaradó 84%-a szöveges üzenet alapú, email-alapú, illetve közösségi média alapú volt. A telefon- és a közösségi média használat nagyobb része, a hétvégére esik (péntek-vasárnap): hétvégén naponta átlag 41,6 percet, hétköznap (hétfő-csütörtök) átlag 19,5 percet töltöttek a megfigyelt amerikai okostelefon használók a Facebookon. Hétvégén átlag 17,6, hétköznap átlag 8,3 alkalommal használták a Facebookot.

A megkérdezett közel ezer okostelefon tulajdonos 70%-a használja a Facebook-ot, 61% napi gyakorisággal. A Facebook felhasználók az alábbi tevékenységeket végzik:
  • 82% a hírfolyamot (news feed) olvassa,
  • 49% valamilyen a barátok Facebook-üzenetével kapcsolatos kommunikációt végez,
  • 38% üzenetet ír a hírfolyamán,
  • 37% meglátogatja a barátok Facebook oldalát,
  • 33% közvetlen üzenetet küld legalább egy Facebook barátnak,
  • 16% játszik egy Facebook-on lévő játékon,
  • 15% képet/videót tölt fel,
  • 12% egy Facebook márka/csoport oldalon kommunikál,
  • 7% alkalmazásokat keres a Facebook-on keresztül

Az okostelefon használók leggyakoribb telefonhasználati módjai:
  • 78% - email használat
  • 73% - internet böngészés
  • 70% - Facebook használat
  • 64% - térképhasználat
  • 60% - játék
  • 57% - általános keresőhasználat
  • 53% - fényképek megosztása
  • 46% - helyi szintű keresés
  • 44% - hírfogyasztás
  • 37% - videó/TV-nézés


 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.