• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2011-06-04

Facebook - magyar helyzetkép 2011. június elején


A magyar Facebook felhasználók száma 2011. június elején meghaladta a 3.278.000 főt – állítja a Facebook statisztikákat publikáló cseh Candytech által üzemeltetett Socialbakers.


A Facebook majd 3,3 milliós magyar tábora még mindig elmard az iwiw médiaajánlatában publikált felhasználói számhoz képest, amely 4,5 millió, azonban a magyar Facebook regisztrált felhasználók száma 2009. november eleje óta körülbelül 430 ezer főről 2011. június elejére 3,27 millió főre nőtt!

A Facebook-iwiw-Index-YouTube látogatottsági erőviszonyait a Google Trends alábbi, a négy szolgáltatás napi egyedi látogatószámát ábrázoló grafikonja szemlélteti. Jól látható, hogy a Facebook napi magyar látogatói száma tavaly októberben haladta meg az iwiw napi magyar látogatói számát és a különbség egyelőre nő a Facebook javára. Szembetűnő különbség a Google DoubleClick Ad Planner oldalán, hogy míg a Facebook-on egy átlagos látogatás során a magyar látogatók 23:20 percet, addig az iwiw-en kevesebb mint fele annyit, 10:50 és fél percet töltenek el.



A Socialbakers.com további érdekes magyar vonatkozású adatai:

  • nemzetközi összehasonlításban, a regisztrált felhasználók száma alapján maradtunk a 41. legnépesebb nemzet - a csehek után és a nigériaiak előtt;
  • a magyar lakosság 32,81 %-a, az internet hozzáféréssel rendelkező magyarok 53,09 %-a regisztrált Facebook felhasználó;
  • az átlagos CPC érték 0,41 USD-re emelkedett, az átlagos CPM érték 0,17 USD-re nőtt (CPC = cost per click, azaz kattintásonkénti költség; CPM = cost per mille, azaz ezer megjelenésre jutó költség);
  • a magyar felhasználók 52%-a nő, 48%-a férfi - ez az arány az elmúlt hónapokhoz képest nem változott, stabilizálódni látszik;
  • a magyar felhasználók korosztály szerinti megoszlása: 18%-a 13-17 év közötti, 24%-a a 18-24 év közötti, 25 %-a a 25-34 év közötti, 17%-a a 35-44 év közötti, 15%-a pedig a 45 éven felüli korosztályba tartozik, de az utóbbi 3 hónapban legnagyobb számban a 25-34 és a 35-44 éves korosztályból kikerülő felhasználók száma nőtt.



A legtöbb rajongóval/követővel rendelkező 10 magyar Facebook oldal 2011. június elején:
(Zárójelben az egy hónap alatt elért rajongószám növekedés látható.)
1. Túró Rudi: 417 107 (11,24%)
2. Showder Klub: 358 883 (8,98%)
3. Milka csokoládé: 275 919 (13,72%)
4. Rádió 1: 274 503 (10,08%)
5. Mekizni jó!: 257 722 (14,00%)
6. Bónusz Brigád: 177 615 (21,22%)
7. MTV Hungary: 118 387 (9,32%)
8. Kupon Világ: 98 719 (15,79%)
9. NoSalty a Webszakácskönyv: 88 997 (14,45%)
10. Coce Club, Siófok: 84 524 (11,50%)

A Facebook összes felhasználójának száma 2011. június elején meghaladta a 689 millió főt. A legtöbb Facebook felhasználó egyesült-államokbeli (149,4 millió), a második legnépesebb Facebook csoport az indonéziai felhasználók csoportja (37,9 millió ember), a harmadik legtöbb Facebook felhasználót produkáló ország az Egyesült Királyság (29,5 millió felhasználó).

2011-06-02

Érdemes válaszolni az ügyfeleknek a Twitteren (is)

A cégeknek kifejezetten érdemes választ adni a Twitteren a velük kapcsolatos kérdésekre - derül ki egy amerikai cég, az InboxQ&A friss kutatásából. A Twitter felhasználók 59%-a valószínűbb, hogy követni fogja a válaszadó céget, 64%-a pedig valószínűbb, hogy vásárol is tőle.

Az InboxQ&A egy olyan alkalmazást ajánl ügyfeleinek, amellyel a cégek valós időben vizsgálhatják, hogy milyen kérdések jelentek meg egy adott céggel kapcsolatban a Twitteren (pl. saját cégükkel vagy versenytársaikkal kapcsolatban).

Az InboxQ&A 1825 Twitter felhasználó szokásait vizsgálta a tekintetben, hogy mennyi és milyen jellegű kérdést tettek fel 2011. áprilisában a Twitteren keresztül.

Napi átlag 102 ezer kérdés jelent meg a vizsgált időszakban. A kérdések körülbelül kétharmada üzleti jellegű kérdés, minden negyedik kérdés valamilyen termék ajánlására (13%), azzal kapcsolatos tanácsra vonatkozik, vagy műszaki támogatást igénylő kérdés (12%). 

A 100 követőnél több kapcsolattal rendelkezők kérdezési gyakorisága (67%) kétszerese a 100-nál kevesebb követővel rendelkezők kérdezési gyakoriságának (33%). A kérdéseink döntő részét a követőinknek tesszük fel és nem közvetlenül pl. az adott termékkel kapcsolatos cégnek - ez az arány meglepően alacsony: 2-4%.

A kérdések nagy része megválaszolásra kerül, csak viszonylag kis részére nem kapnak választ a kérdést felvetők (12-22%).

A kérdésekre adott válaszok nagyobb részét megfelelőnek tartják a kérdezők, azonban a válaszok 13-32%-a nem megfelelő a kérdező véleménye szerint.

Vállalati szempontból kifejezetten jó hír, hogy a vizsgált minta 80%-a szerint a cégek által adott válaszok legalább annyira megbízhatóak, mint a követők által adott válaszok. Ezek szerint a cégek többsége komolyan veszi a válaszadást és érdemi válaszokat adnak.

Forrás: http://inboxqa.posterous.com/54320628

 

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.