• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2010-11-22

77 oldalas Facebook márkakövetői felmérés a DDB-től

Érdeklődve olvastam a Mashable kb. egy hete megjelent rövid cikkét, amely az Opinionway és a DDB Paris Facebook felmérése alapján egy érdekes infografikát közölt a Facebookon lévő legsikeresebb vállalatokról és a vállalatokat követőkről („lájkolókról)”. Örömmel láttam, hogy a „The Independent” e témában írt cikke végén publikálta a DDB ez év októberében készített 77 oldalas Facebook felméréséhez vezető linket.

A teljes felmérés rövid összegzése:
  • A márkakövetők (brand fans) átlagéletkora 31,4 év
  • Nemek aránya: 55% nő, 45% férfi
  • 35%-uk legalább 5 alkalommal vásárolt a neten
  • A márkakövetők 43%-a naponta több alkalommal is látogatja a Facebookot
  • Elsősorban (49%) szórakozás céljából használják a Facebookot, másodsorban kommunikációs eszközként (32%), amellyel az ismerőseikkel tarthatják a kapcsolatot
  • A márkakövetők átlag 8,7 márkát követnek
  • A követett márkák 55%-a médiával/szórakoztatóiparral; 51%-a valamilyen ügy támogatásával; 46%-a divattal, luxuscikkekkel; 32%-a sporttal; 30% utazással és turizmussal kapcsolatos
  • A márkakövetők 47%-a gyakran, 37%-a legalább alkalmanként használója is a követett márkának
  • A márkakövetők 75%-a a márka meghívása vagy hirdetése miatt kapcsolódott a céghez, 59%-uk egy barátjuk meghívásának eredményeként
  • CRM szempontból a cégek számára rendkívül fontos eszköz lehet a Facebook:
    • a márkakövetők 58%-a nagyon fontosnak tartja, hogy a márka valamilyen szempontból különlegesen bánjon a követőivel (pl. promóciók, új termékinformációk, exkluzív információk terén)
    • 41%-uk nagyon fontosnak tartja, hogy a márka külön promóciókat nyújtson számukra
    • 28%-uk nagyon fontosnak tartja, hogy a márka valamilyen módon kommunikáljon velük
  • A követett márkák támogatása igen jelentős mértéket mutat:
    • A márkakövetők 27%-a rendszeresen, további 49%-a alkalmanként „lájkolja” a márka által publikált tartalmakat
    • A márkakövetők 15%-a rendszeresen, további 37%-a alkalmanként javasolja a márka követését barátja/barátai számára
  • A követett márka termékeinek vásárlási szándékát erősítheti a márka és a vásárló közötti Facebook kapcsolat: a márkakövetők 36%-ánál nőtt a követett márka termékével szembeni vásárlási szándék
  • Érdemes megszívlelni, hogy a márkakövetők milyen jobbító javaslatokat tettek a felmérés során a követtett márkák számára:
    • 83% több exkluzív előnyt kíván
    • 39% előzetes információkat szeretne kapni új termékekről/ ajánlatokról 
    • 37% intenzívebb interakciót akar a márkától
    • 33% játékokban, versenyekben szeretne részt venni
    • 33% meghívást szeretne kapni a márkához kötődő eseményekre 
    • 30% az információáramlás intenzitásában kíván változást
    • 26% szeretne bekapcsolódni új termékek fejlesztésébe, új ajánlatok kialakításába
    • 21% vásárlási lehetőséget szeretne a márka Facebook oldalán keresztül
    • 23% gyakrabban, míg 8% ritkábban szeretne információt kapni
  • A megkérdezett márkakövetők a 10-es skálán átlag 7,7-es osztályzatot adtak az általuk követett márkáknak, azaz a követett márkák tetszési indexe igen magas (csak 11% adott 1-5 osztályzatot)
  • A márkakövetők 36%-a már legalább egy alkalommal megszüntette egy adott márka követését – a lemorzsolódási esély tehát nem elhanyagolható


A kutatási módszerről: online interjú keretében 1642 Facebook márkakövetőt kérdeztek meg 6 vezető Facebook országból (Franciaországból, Olaszországból, az Egyesült Királyságból, az USA-ból, Ausztráliából és a Fülöpszigetekről). Mindannyian az adott ország reprezentatív mintáját képviselő, 18-60 év közötti márkakövetők voltak. 


 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.