• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2012-01-25

Hogyan és mikor érdemes Twitter üzenetet küldeni?


Dan Zarella, egy igen olvasott amerikai közösségi média kommunikációs szakember nemrég publikált egy cikket, illetve infografikát arról, hogy mikor és hogyan érdemes a Twitteren üzenetet publikálni, hogy a lehető legnagyobb átkattintási (CTR) arányt érjük el.

A CTR értéket úgy határozta meg, hogy megnézte, hogy egy adott Twitter üzenetben lévő linkre hányan kattintottak, és ezt az értéket elosztotta a vizsgált Twitter üzenethez tartozó adott Twitter fiókhoz tartozó követői számmal.

Dan Zarella megfigyelései alapján az alábbi legfontosabb tényeket publikálta:
  • 200 ezer linket is tartalmazó Twitter üzenetet vizsgálva, úgy tűnik, hogy a 120-130 karakter hosszúságú Twitter üzenetekben lévő linkekre kattintottak a leggyakrabban;
  • 200 ezer linket is tartalmazó Twitter üzenetet vizsgálva, úgy tűnik, hogy a Twitter üzenetek hosszának kb. 25%-a környékén lévő linkekre kattintottak a leggyakrabban;
  • 20 sok követővel rendelkező Twitter fiók linket is tartalmazó üzeneteit vizsgálva úgy tűnik, hogy minél gyakoribb a kommunikáció, annál kisebb az átkattintási arány;
  • bizonyos szavak jelenléte esetén kimutathatóan nagyobb volt az átkattintási arány ("via", "@", "RT", "Please"), és egyes szavak jelenléte esetén kisebb volt az átkattintási arány ("Marketing" "@AddThis");
  • 200 ezer linket is tartalmazó Twitter üzenetet vizsgálva, úgy tűnik, hogy  több igét és határozószót, azaz az ige által kifejezett cselekvés, történés vagy állapot körülményeinek pontosítására szolgáló szót érdemes használni;
  • úgy tűnik, hogy érdemes pénteken és hétvégén Twitter üzenetet küldeni;
  • a napszakokat tekintve érdemes a délutáni-esti időszakra koncentrálni az üzenetküldést.

Forrás: Dan Zarella blogja
 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.