A Flow PR tegnapi Facebook üzenetéből szereztem tudomást egy érdekes infógrafikáról, amely a világ valaha leggyorsabban növekvő honlapjáról, az amerikai Pinterest-ről szól. A Pinterest kifejezés az angol „pin-up” (falra kitűzött kép) és „interest” (érdeklődés) szavak összetétele, amely jól kifejezi a szolgáltatás lényegét: a közösségi oldalon bárki regisztrálhat és képeket vagy videókat oszthat meg (akár) egy rövid szöveg kíséretében. A megosztott képeket/videókat aztán – a közösségi oldalakon már megszokott módon – lájkolhatják, megoszthatják, kommentelhetik a felhasználók.
A 2010 márciusában alapított Pinterest eddig soha nem látott látogatottság-növekedést generált, igaz kb. tavaly szeptember óta stagnál az átlagos havonta eltöltött idő a Pinterest-en:
Forrás: Business Insider |
Néhány érdekesség:
- A Pinterest jelenleg több mint 10,4 millió regisztrált, valamint 9 millió Facebook-ról átjelentkezett felhasználóval rendelkezik.
- Havonta már több mint 12 milliónyian látogatják a honlapot – és a havi 10 millió egyedi látogatói határt gyorsabban érték el, mint bármelyik honlap eddig.
- A Pinterest egy kifejezetten nők által kedvelt honlap: látogatóik 97 százaléka nő.
- 2012 eleje óta már 154%-kal nőtt a napi felhasználók száma.
- A Pinterest több látogatást generál más honlapok felé, mint a YouTube, a Google+ és a LinkedIn együttvéve.
- A jelenleg csupán 16 fős csapatból álló Pinterest egyébként hol máshol alakult volna, mint a kaliforniai Palo Alto-ban, amely megannyi internetes cég fellegvára (pl. Google, Yahoo, YouTube, Facebook, Zynga, …)
Forrás: Lemon.ly és Techcrunch
Egyébként a Pinterest-hez megtévesztően hasonló képmegosztó közösségi szolgáltatás indult nemrég Snatchly néven, amelyen a pornó-kedvelők oszthatják meg egymással kedvenc képeiket.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése