• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2012-02-18

A top 8 magyar biztosító Facebook jelenlétéről, illetve annak hiányáról

Nemrég megnéztem a piaci részesedése alapján top 8 Magyarországon működő biztosító Facebook jelenlétét a Facebook-on, azon a közösségi hálózaton, aminek jelenleg a Socialbakers adatai alapján több mint 3,8 millió magyar regisztrált felhasználója van. Számomra meglepő eredmény született: a vizsgált nyolc biztosító közül csupán háromnak találtam  meg a saját maga által fenntartott központi oldalát a Facebook-on és e három biztosító közül is csak egynek volt az ügyfélköréhez képest értékelhető mértékű követői száma és kommunikációs intenzitása.


A vizsgált nyolc biztosító és piaci részesedésük:

(Piros négyzettel jelölve a vizsgált top 8 biztosító társaság amelyeknek nincs, zölddel a három társaság, amelynek van saját Facebook oldala.)

Megdöbbentő, hogy az ügyfélkörük méretéhez képest mennyire alacsony annak a három biztosító társaságnak a követői tábora, akiknek a vizsgált 8 magyar biztosító közül egyáltalán van saját Facebook oldala. Csak az Allianz Hungária, a Magyar Posta Biztosító, illetve az Aegon Facebook oldalait találtam meg a top 8 biztosító közül. (Saját oldalnak azt tekintem, amit maga a biztosító társaság tart fenn központi oldalként és nem pl. a lelkes dolgozók, amin keresztül valós kommunikáció nincs, csak egy csoporthoz csatlakozhatunk, vagy amit nem a központ, hanem "csupán" egy fiók üzemeltet.)

Három biztosító társaság, az Allianz Hungária, az Aegon és a Posta Biztosító oldalait találtam, amiket a "központ" kezel és valós marketing/PR/ügyfélszolgálati kommunikáció történik rajtuk.

Az Allianz Hungária oldala volt az egyetlen oldal a vizsgált 8 biztosító közül, ahol valóban aktív kommunikáció zajlott a cég és az ügyfelek, a közösség között. Az Aegon Facebook oldala gyakorlatilag halott, látszólag nincs rajta élő kommunikáció: az utolsó bejegyzés, amit ma láttam 2011. július 24-én kelt.
Forrás: Allianz Hungária Facebook oldala

Számomra, aki közel 6 évet nagyvállalati internetkommunikációval foglalkoztam, érthetetlen, hogy széles ügyfélkörrel és termék/szolgáltatás palettával rendelkező, tőkeerős cégek tizenegy-néhány évvel a vállalati internetkommunikáció elterjedése után miért nem látják értelmét vagy fontosságát a több mint 3,8 millió magyar felhasználóval rendelkező közösségi hálózaton keresztüli történő kommunikációnak - tisztelet a kivételnek.

Érdekelt, hogy vajon ez valami furcsa, számomra még megmagyarázhatatlan iparági sajátosság? Utána néztem, hogy mi a helyzet külföldön. Látnom kellett, hogy természetesen nincs semmilyen furcsa iparági sajátosság, ami távol tarthatná a magyar biztosítókat a Facebook-tól. Egy-két példa külföldi biztosító társaságok Facebook jelenlétéről: a MetLife pl. jelenleg több mint 201 ezer követőt mondhat magáénak, a román Groupamát majd 20 ezren követik, a horvát Allianz-ot több mint 12 ezren lájkolták. És csodák csodája: aktív kommunikáció folyik a társaságok és a Facebook követők között! Jönnek-mennek az információk az ügyfelek és az adott biztosító társaság között, ügyfélpanaszokat kezelnek, új termékekre-szolgáltatásokra hívják fel a figyelmet, akár azonnali ajánlatkérelmi lehetőséget biztosítanak, stb... Ahogy ezt ma szokás tenni egy önmagát és vállalati kommunikációját komolyan vevő nagyvállalatnál.

Láthatóan semmi különös oka nincs tehát annak, hogy miért nem kommunikál a Facebook-on keresztül a jelentős ügyfélkörrel és viszonlyag jelentős árbevétellel rendelkező nagy magyarországi biztosítók közül jó néhány. Akkor meg mi az oka, hogy - néhány kivételtől eltekintve - mégse nagyon akarnak kommunikálni velünk, meglévő és potenciális ügyfelekkel a Facebook éterén keresztül?

1 megjegyzés:

  1. Sajnos részben valótlan adatok vannak ebben a postban, ami nem nagy gond, de mivel az egész mondanivaló erre épült, ezért egy-két dolgot hozzátennék. Valamiért a statisztika félrement, tény hogy van, volt mit akkor is fejlődni, de már akkor február 18-án nem ez volt a helyzet a piacon.

    2012.02.18 tehát:
    AEGONdirekt.hu- 964
    Allianz Hungária Zrt. - 1558
    Együtt A-tól Z-ig (Allianz)- 14331
    Generali Mosolyvadász - 5528
    ING (Tervezd meg a pénzügyeidet) - 524
    Union Biztosító - 2019
    Axa Csoport Magyarország 883

    Azóta a cikkben említett Allianz oldal mintegy 200 fővel nőtt, az Együtt az A-tól Z-ig pedig már 28635-nél jár, a Generali Mosolyvadász oldal 5367-nél (mellesleg a Generali indított egy hivatalos nem csak CSR oldalt is), ahogy az ING is elindította hivatalos oldalát ING Biztosító néven és már majdnem 8000 főnél jár a lájkok száma. Az Union már 25428-nál van, így piacon másodikként. Azóta pedig már megjelent az Union, Groupama is hivatalos oldallal, az Avivának si volt egy szép nyara (azóta persze már Metlife így), az oldal bezárt).

    VálaszTörlés

 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.