• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2012-02-18

A top 8 magyar biztosító Facebook jelenlétéről, illetve annak hiányáról

Nemrég megnéztem a piaci részesedése alapján top 8 Magyarországon működő biztosító Facebook jelenlétét a Facebook-on, azon a közösségi hálózaton, aminek jelenleg a Socialbakers adatai alapján több mint 3,8 millió magyar regisztrált felhasználója van. Számomra meglepő eredmény született: a vizsgált nyolc biztosító közül csupán háromnak találtam  meg a saját maga által fenntartott központi oldalát a Facebook-on és e három biztosító közül is csak egynek volt az ügyfélköréhez képest értékelhető mértékű követői száma és kommunikációs intenzitása.


A vizsgált nyolc biztosító és piaci részesedésük:

(Piros négyzettel jelölve a vizsgált top 8 biztosító társaság amelyeknek nincs, zölddel a három társaság, amelynek van saját Facebook oldala.)

Megdöbbentő, hogy az ügyfélkörük méretéhez képest mennyire alacsony annak a három biztosító társaságnak a követői tábora, akiknek a vizsgált 8 magyar biztosító közül egyáltalán van saját Facebook oldala. Csak az Allianz Hungária, a Magyar Posta Biztosító, illetve az Aegon Facebook oldalait találtam meg a top 8 biztosító közül. (Saját oldalnak azt tekintem, amit maga a biztosító társaság tart fenn központi oldalként és nem pl. a lelkes dolgozók, amin keresztül valós kommunikáció nincs, csak egy csoporthoz csatlakozhatunk, vagy amit nem a központ, hanem "csupán" egy fiók üzemeltet.)

Három biztosító társaság, az Allianz Hungária, az Aegon és a Posta Biztosító oldalait találtam, amiket a "központ" kezel és valós marketing/PR/ügyfélszolgálati kommunikáció történik rajtuk.

Az Allianz Hungária oldala volt az egyetlen oldal a vizsgált 8 biztosító közül, ahol valóban aktív kommunikáció zajlott a cég és az ügyfelek, a közösség között. Az Aegon Facebook oldala gyakorlatilag halott, látszólag nincs rajta élő kommunikáció: az utolsó bejegyzés, amit ma láttam 2011. július 24-én kelt.
Forrás: Allianz Hungária Facebook oldala

Számomra, aki közel 6 évet nagyvállalati internetkommunikációval foglalkoztam, érthetetlen, hogy széles ügyfélkörrel és termék/szolgáltatás palettával rendelkező, tőkeerős cégek tizenegy-néhány évvel a vállalati internetkommunikáció elterjedése után miért nem látják értelmét vagy fontosságát a több mint 3,8 millió magyar felhasználóval rendelkező közösségi hálózaton keresztüli történő kommunikációnak - tisztelet a kivételnek.

Érdekelt, hogy vajon ez valami furcsa, számomra még megmagyarázhatatlan iparági sajátosság? Utána néztem, hogy mi a helyzet külföldön. Látnom kellett, hogy természetesen nincs semmilyen furcsa iparági sajátosság, ami távol tarthatná a magyar biztosítókat a Facebook-tól. Egy-két példa külföldi biztosító társaságok Facebook jelenlétéről: a MetLife pl. jelenleg több mint 201 ezer követőt mondhat magáénak, a román Groupamát majd 20 ezren követik, a horvát Allianz-ot több mint 12 ezren lájkolták. És csodák csodája: aktív kommunikáció folyik a társaságok és a Facebook követők között! Jönnek-mennek az információk az ügyfelek és az adott biztosító társaság között, ügyfélpanaszokat kezelnek, új termékekre-szolgáltatásokra hívják fel a figyelmet, akár azonnali ajánlatkérelmi lehetőséget biztosítanak, stb... Ahogy ezt ma szokás tenni egy önmagát és vállalati kommunikációját komolyan vevő nagyvállalatnál.

Láthatóan semmi különös oka nincs tehát annak, hogy miért nem kommunikál a Facebook-on keresztül a jelentős ügyfélkörrel és viszonlyag jelentős árbevétellel rendelkező nagy magyarországi biztosítók közül jó néhány. Akkor meg mi az oka, hogy - néhány kivételtől eltekintve - mégse nagyon akarnak kommunikálni velünk, meglévő és potenciális ügyfelekkel a Facebook éterén keresztül?
 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.