• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2012-06-05

A Facebook felhasználók 80%-a soha nem vásárolt terméket vagy szolgáltatást a Facebook-on megjelenő reklámok vagy üzenetek hatására

A Business Insider adott hírt arról a Reuters és Ipsos által készített felmérésről, ami a Facebook hirdetések hatékonyságát vizsgálta. Felmérésük szerint a megkérdezett Facebook felhasználók 80%-a soha nem vásárolt terméket vagy szolgáltatást a Facebook-on megjelenő reklámok vagy üzenetek hatására.

A válaszadók 34%-a kevesebb időt tölt a Facebook-on, mint fél évvel ezelőtt, ezzel szemben csupán 20% tölt több időt, mint hat hónapja. Körülbelül 5 válaszadó közül 2 naponta használja a Facebook-ot. A  fő okok, hogy a Facebook-on kevesebb időt töltő 34% miért tölt kevesebb időt a hálózaton, a hálózat "unalmassága", "irrelevánssága" és "hasznosságának hiánya".

A felmérés május 31. és június 4. között zajlott és ezen időszak alatt 1032 amerikai (USA) állampolgárt kérdeztek meg - 21 százalékuk nem volt regisztrált felhasználó. A felmérés hibahatára +/- 3,5%.

A Business Insider cikke szerint egy az eMarketer által készített februári felmérés kimutatta, hogy a hirdetők hatékonyabban képesek befolyásolni a felhasználók vásárlási döntéseit email vagy direkt marketing eszközökkel, mint a Facebook hirdetéseken keresztül.

Van olyan nagy hirdető, aki a saját negatív tapasztalata alapján már nem is hirdet a Facebook-on... ilyen például az USA harmadik legjelentősebb hirdetője, a Genetal Motors - ez persze nem jelenti azt, hogy ne üzemeltetnék a Facebook oldalukat. A Reuters/Ipsos felmérés eredményeit alátámasztja az a tény, hogy 2012. első negyedéve volt az első az utóbbi években, amikor nem nőtt, hanem csökkent a Facebook árbevétele:
Forrás: Business Insider

A Facebook nem kommentálta a Reuters/Ipsos felmérés eredményeit, csak néhány pozitív példát sorolt fel, mint például a több mint 15,5 millió követővel rendelkező Nutella Facebook oldalát, amely hatására állítólag 15%-kal nőtt a cég értékesítési szintje - bár ez véleményem szerint sokkal inkább tudható be a Nutella Facebook oldalán keresztül történő kommunikációnak, mint a Facebook-on lehelyezett reklámoknak.
 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.