• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2011-12-12

Közösségi karácsonyfa a Heineken-től (videóval)

A világ első "közösségi karácsonyfájaként" Szingapúr egyik forgalmas közterén fog működni december 17-26 között a "Heineken Social Christmas Tree" névre keresztelt karácsonyfa. Az egyedülálló installációt, amelynek "motorja" egy Facebook applikáció, a hét országban működő Iris Worldwide gondolta ki és hozta létre egyik ügyfelének, a Heineken-nek. A 11 méter magas fémszerkezetű karácsonyfa 48 LCD-képernyőt tartalmaz, amelyen megjelennek majd a Facebook alkalmazáson keresztül feltöltött karácsonyi jókívánságok és az üzenetküldő felhasználók által kiválasztott képek a világ minden tájáról.


A kampányhoz bármelyik Facebook felhasználó csatlakozhat (a közel 800 millió felhasználó közül). Összesen 24 üzenet közül választhatunk, amelyeket hat csoportba gyűjtöttek: általános kívánságok; üzenetek a közeli barátok és családtagok számára; Facebook barátoknak szánt üzenetek; a régóta nem látott barátok számára küldhető üzenetek; az ivócimboráknak szánt kívánságok; munkatársaknak küldhető üzenetek.


A második lépésben a kiválasztott üzenethez maximum 16 Facebook barátunkat/ismerősünket köthetjük hozzá - a kiválasztott üzenet címzettjeként, majd egy-egy képet rendelhetünk hozzájuk. A harmadik lépésben a kiválasztott barátok/ismerősök képeit három előre meghatározott dizájn sablonba rendeztethetjük a virtuális karácsonyfán. Az üzenetetekről természetesen üzenetet kapnak a címzettek. Ha kiválasztják az üzenetünket, az így elrendezett képeket és üzenetet december 17-26 között megtekinthetik a Szingapúrban kiállított digitális közösségi karácsonyfán, amelyről felvételt is küldenek a megadott email címünkre.


Forrás: Digital Buzz

2011-12-10

1 millió Facebook követő - egy amerikai állatvédő szervezet sikeréről

Az Egyesült Államok legjelentősebb állatvédő szervezete, a "The Humane Society" közel 11 millió amerikai támogatását élvezi, így talán nem meglepő, hogy az egyik legtöbb Facebook követővel rendelkező társadalmi szervezet, amely jelenleg több mint egymillió-negyvenezer követővel büszkélkedhet.

A szervezet bevételeinek nagy részét az adományok jelentik, de jelentős bevételek keletkeznek a Facebook oldalukon keresztül is elérhető ajándéktárgyak (pl. pólók, kulcstartók, nyakörvek) értékesítéséből - az ajándéktárgyak megtekintése és megrendelése a központi honlapjukon történik. A Facebook oldalukon adományokat is be lehet fizetni (bankkártyás fizetéssel), megrendelhető a szervezet által kiadott "All Animals" magazin, most éppen még nyereményjátékot is szerveznek, sőt petíció is küldhető az USA mezőgazdasági miniszterének, melyben az illegális kutyatenyésztéssel kapcsolatos jogi problémára lehet felhívni a miniszter figyelmét és kérni támogatását a jogi probléma megoldásában.

Egy érdekes infógrafikán mutatták be, hogy kik is a követőik, akiket Facebook oldaluk fennállása óta, 2007. május 25. óta értek el. 1622 nap kellett, hogy elérjék az egymillió fős Facebook követői tábort: 2008-ban még csak 41 ezer, 2009-ben 170 ezer, 2010-ben 462 ezer, idén november elején már több mint egymillió felhasználó követte őket a Facebook-on keresztül.

A felhasználók majd négyötöde nő (79%). Többségük a fiatalabb korosztályokból kerül ki: a 13-17 évesek (22%), valamint a 18-24 évesek (21%) közül. A követők 30%-a kutyát, 15%-a macskát, 11%-a lovat, 3,7%-a disznót tart. A rajongók kedvenc időtöltése a főzés (36%) és a túrázás (15%).

Forrás: The Humane Society

A "The Humane Society" Facebook oldala követendő példa lehet a hasonló tevékenységet végző társadalmi szervezetek számára.

 

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.