• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2013-04-19

YouTube hirdetési lehetőségek - YouTube infografika

A Google marketingeseknek szóló "Think Insights" oldalán nemrég publikáltak egy YouTube infografikát, amely néhány érvet (tényt) tartalmazz arról, hogy miért és hogyan érdemes cégeknek megjelenni/hirdetni a YouTube-on.

A fő érvek a YouTube mellett, hogy naponta több mint négymilliárd videót néznek meg a felhasználók és több mint 100 millió közösségi interakció történik, az AdAge top 100 hirdetője közül mindegyik hirdet a YouTube-on is... (lásd a lenti infogarfikát).



Az infografika a YouTube hirdetések négy megjelenési formáját emeli ki.

1. TrueView: ennek a megjelenési formának a fő előnye, hogy csak abban az esetben kell érte fizetni, ha a filmet ténylegesen megtekintették és 2,4-szer hatékonyabb, mint más hirdetési módok. Ennek a hirdetési formának is négy változata van:
  • In-stream: ez egy adott, a felhasználó által eredetileg kiválasztott videó előtt, a videómezőben megjelenő reklámvideó, amit legalább 5 másodpercig lát a felhasználó és csak azután dönthet úgy, hogy megtekinti-e a reklámfilmet vagy továbblép az eredetileg megtekintendő filmre - ezért a reklámtípus megjelenésért csak abban az esetben kell fizetni, ha legalább 30 másodpercet megtekintettek a reklámfilmből.
  • In-slate: ez egy adott, a felhasználó által eredetileg kiválasztott, több mint 10 perces videó előtt, a videómezőben megjelenő 3 reklámvideó, ami közül ki kell választania a nézőnek, hogy mely reklámfilmet kívánja megtekinteni. Ezért a reklámtípus megjelenésért csak abban az esetben kell fizetni, ha megtekintették a filmet.
  • In-search: ez a reklámtípus egy adott keresés találati oldalának tetején jelenik meg - ebben az esetben is csak abban az esetben kell fizetni, ha megtekintették a filmet.
  • In-display: ebben az esetben a a felhasználó által eredetileg kiválasztott videó mellett jobb oldalon megjelenő felajánlott, hasonló tartalmú videók között az első helyen jelenik meg a reklámvideó, és ebben az esetben is csak a reklámvideó megtekintése után kell fizetni a hirdetőnek.
2. Csatornák: a nemrég dizájnváltáson áteső YouTube csatornák fő előnye, hogy pl. egy cég saját "Youtube honlapot" alakíthat ki saját megosztott videói számára, de kialakíthatók olyan úgynevezett playlist-ek, amikben összegyűjthetjük a mások által publikált, de a számunkra fontos videókat is. A csatorna személyre szabható, "márkásítható", igaz korlátozott keretek között. Ez a megjelenési forma teljesen ingyenes maradt továbbra is.

3. Szponzoráció: a nagyobb cégek támogathatnak ismertebb YouTube oldalakat, a kisebb cégeket más/nagyobb cégek is támogathatnak. Ez egyedi reklám típus.

4. YouTube nyitólap: a nyitólapon történő megjelenés elvileg igen hatékony lehet...


2013-04-01

IDC-Facebook felmérés: okostelefon és közösségi média felhasználási szokások


Okostelefon használati szokások
IDC-Facebook felmérés 2013. március
Az IDC a Facebook szponzorálásával több mint ezer 18-44 év közötti amerikai okostelefon használati szokásait vizsgálta egy héten keresztül 2013 márciusában. Az okostelefon használók közösségi média szokásait mérték fel elsősorban.

Napi átlag 132 perc okostelefon használat / 33 perc Facebook használat
A napi 132 perc telefonhasználatból csupán 16%-a volt telefonhívás. A napi mobil kommunikáció fennmaradó 84%-a szöveges üzenet alapú, email-alapú, illetve közösségi média alapú volt. A telefon- és a közösségi média használat nagyobb része, a hétvégére esik (péntek-vasárnap): hétvégén naponta átlag 41,6 percet, hétköznap (hétfő-csütörtök) átlag 19,5 percet töltöttek a megfigyelt amerikai okostelefon használók a Facebookon. Hétvégén átlag 17,6, hétköznap átlag 8,3 alkalommal használták a Facebookot.

A megkérdezett közel ezer okostelefon tulajdonos 70%-a használja a Facebook-ot, 61% napi gyakorisággal. A Facebook felhasználók az alábbi tevékenységeket végzik:
  • 82% a hírfolyamot (news feed) olvassa,
  • 49% valamilyen a barátok Facebook-üzenetével kapcsolatos kommunikációt végez,
  • 38% üzenetet ír a hírfolyamán,
  • 37% meglátogatja a barátok Facebook oldalát,
  • 33% közvetlen üzenetet küld legalább egy Facebook barátnak,
  • 16% játszik egy Facebook-on lévő játékon,
  • 15% képet/videót tölt fel,
  • 12% egy Facebook márka/csoport oldalon kommunikál,
  • 7% alkalmazásokat keres a Facebook-on keresztül

Az okostelefon használók leggyakoribb telefonhasználati módjai:
  • 78% - email használat
  • 73% - internet böngészés
  • 70% - Facebook használat
  • 64% - térképhasználat
  • 60% - játék
  • 57% - általános keresőhasználat
  • 53% - fényképek megosztása
  • 46% - helyi szintű keresés
  • 44% - hírfogyasztás
  • 37% - videó/TV-nézés


 

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.