Idén decemberben a Toyota összesen 2000, egyenként 500 dollár értékű tanúsítványt adott a Toyota amerikai vásárlóinak, akik hajlandók voltak az akcióban meghatározott időszakban vásárolt Toyota gépjármű vásárlásáról előre definiált Twitter üzenetet küldeni. A 2000 vásárlói Twitter üzenet összértéke így 1 millió dollár volt.
Hogyan juthattak az amerikai vásárlók az akcióban meghirdetett 500 dollárhoz?
Elég volt csak az erre az akcióra létrehozott honlapon (http://toyotashareathon.com/) keresztül belépni a Twitterre és egy automatikus üzenetet kiküldeni:
„If I get my new Toyota during Toyotathon they'll give me $500 just for this Tweet.
http://buyatoyota.com @Toyota #shareathon
via Twitter by @”
A fenti előre definiált Twitter üzenet elküldése után ugyanezen a honlapon (http://toyotashareathon.com/) meg kellett adni a vásárolt gépjármű ún. VIN-számát (számlán és autón lévő speciális azonosítót), a vásárlás során kapott tanúsítvány sorszámát, a vásárolt Toyota modell típusát, és a Toyota 500 dollárt fizetett az adott vásárlónak. A tanúsítványok 2011. január 31-ig válthatók be.
Ez a Toyota akció érdekes példája a Twitter marketing akcióba történő bevonásának. A Toyota 1 millió dollárra értékeli a 2000 Twitter üzenet marketing értékét, amely reményeik szerint a vírusmarketing egyik eszköze, a szájmarketing (word of mouth marketing ) útján akár jóval több potenciális vásárlóhoz eljut majd.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése