• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2011-06-08

Az okostelefon felhasználók 3/4-e az SMS-hirdetést preferálja, de köszöni mégse nagyon kér belőle

Az okostelefon felhasználók elvileg 65%-a nyitott az okostelefonon keresztül kapott reklámokkal szemben, de 83% szerint a legideálisabb gyakoriság a havi csupán legfeljebb két reklám. Ehhez hasonló érdekes okostelefon statisztikákat publikált egy angol médiaügynökség, az Upstream, amely magát a világ vezető mobil marketing ügynökségének tartja: több mint 40 ország több mint 500 millió mobiltelefon előfizetőjét érik el különböző marketing szolgáltatásaikkal. Tehát valószínű, hogy konyítanak a piac működéséhez "egy kicsit".

A lenti felmérés 2010. november 29 - december 1. között készült és 2198 18 éven felüli angol mobiltelefon előfizető válaszait tükrözi (a felmérés reprezentatív minta alapján készült).

A felmérés legfontosabb eredményei

  • a válaszadók 65%-a nyitott az okostelefonon keresztül kapott reklámokkal szemben, de 29% kifejezetten nem kedveli azokat - 6% semleges;
  • 52% leginkább a saját mobilszolgáltatójának a reklámjait kedveli és csak 8% válaszolta azt, hogy nem bánja, ha harmadik féltől kap reklámot - 40% "nem tudja", azaz nincs markáns véleménye;
  • az okostelefonosok 75%-a SMS-ben kívánja leginkább kapni a mobilreklámokat - 15% mobil interneten, 10% mobil alkalmazáson keresztül;
  • úgy tűnik, hogy nem szeretjük, ha gyakran bombáznak mobilreklámokkal: a válaszadók 83%-a szerint a legideálisabb gyakoriság a havi legfeljebb két reklám - ez nem túl sok. Csupán a válaszadók 2%-a szerint nem probléma, ha a reklámok száma meghaladja a havi öt reklámot.
  • ami engem meglepett: a válaszadók 72%-a szolgáltatót váltana, ha harmadik féltől kapnának mobilreklámokat! (Engem személy szerint nem zavarnak ilyen mértékben a mobilreklámok.)


 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.