• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2011-06-30

Google+, válasz a Facebook kihívására

A napokban jelentette be a Google, hogy Google+ néven elérhetővé tette új közösségi média szolgáltatását. (Sajnos egyelőre csak jelentkezni lehet, ők hívják meg a jelentkezőket.)

A Google+ készítői nem kisebb célt tűztek ki maguk elé, mintsem, hogy közelebb hozzák az élmények, érzések, információk online megosztásának módját a való világban megszokott módokhoz. Az alapvető különbség az eddig megszokott közösségi hálózatokhoz képest, hogy a Google+ egyik fő célja, hogy könnyen csoportosíthatóvá, szegmentálhatóvá tegye az ismerőseink, barátaink körét. Az így jól elkülöníthető csoportok tagjaival ("Körök", ahogy ők hívják) jól elkülöníthető módon, sokkal specifikusabban tudunk kommunikálni. Vic Gundotra, a Google+ projekt vezetője szerint a Google+ nem egy Facebook gyilkos szolgáltatásnak készült, csak hatékonyabb eszközrendszert akartak létrehozni a Facebook meglévő eszközeinél.

Egy igen hasznos kis demót állítottak össze a szolgáltatás működéséről. Az alábbi videóban foglalták össze az új szolgáltatás lényegét.




Öt fő részre osztható a szolgáltatás...
Circles: itt állíthatjuk be az ismerősi/baráti köreink összetételét - egyszerű drag and drop módon. Elsőként a Gmail címlistánkon szereplőket tudjuk bevonni a Google+ köreinkbe:




Sparks: leginkább a Facebook hírfalára hasonlító szolgáltatás, ahol megoszthatjuk gondolatainkat, de egy kicsit másképp mint eddig. Pl. a különböző érdeklődési köreinknek megfelelően csoportosíthatjuk az általunk, a barátaink által, meg mások által is megosztott képeket, linkeket, információkat. A Google blogján "megosztó gépnek" hívják a Sparks szolgáltatást. Talán ennek a szolgáltatásnak a működésére vagyok a leginkább kíváncsi.



Hangouts szolgáltatás gyakorlatilag egy videó-konferencia lehetőség, amellyel maximum 10 fő csatlakozhat egy közös beszélgetéshez, eszmecseréhez. Létrehozhatunk videó-köröket, meghívhatunk rá barátokat, ismerősöket, de csatlakozhatunk is barátaink ismerőseink videó-köreihez:



Két kifejezetten mobiltelefonnal kapcsolatos szolgáltatás is elérhető (lesz): a képek/videók azonnali megosztását elősegítő Instant Upload szolgáltatás, valamint a Huddle szolgáltatás, amely gyakorlatilag csoportos üzenetküldést tesz lehetővé, egyfajta chat-szolgáltatás.

A több száz fős fejlesztői gárda által készített Google+ első látásra sem az eddig megszokott spártai megjelenésű felület... marad az egyszerűség, az átláthatóság, de látszik, hogy a látvány nem tizedrangú tényező. Szervezeti döntések is alátámasztják, hogy mennyire komolyan veszik ma a Google-nél a közösségi média fontosságát: áprilistól az egyik Google alapító, Larry Page egyik elsőrendű feladata a Google+ projektben való aktív részvétel, sőt a projektet vezetőt Vic Gundotra-t a Google szenior alelnökévé nevezték ki.

A Google már néhányszor próbált a közösségi média terén nagyot alkotni, de ezidáig ezen a piacon nem sikerült az elsőséget magához ragadnia (2004 Orkut; 2009 Buzz; 2010 Wave). Talán most sikerül és akkor kiegyensúlyozottabb lesz a verseny ezen a piacon. Úgy érzem, ez a vállalkozás sikeresebb lesz a "befuccsolt" elődeinél.

És, hogy miért fontos mindez a Google számára? Ezért: az USA-ban az átlag felhasználó már jóval több időt lóg a Facebook oldalain, mint a Google szolgáltatásainak az oldalain. A Facebookra szánt idő nő, a Google stagnál.

Forrás: Business Insider
 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.