• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2011-08-04

Bloomberg interjú a Foursquare vezérigazgatójával

A Bloomberg 16 perces videó összeállítást közölt nemrég a világ vezető GPS alapú közösségi hálózatáról, a Foursquare-ről, melyben riportot készítettek a a cég egyik alapítójával és egyben vezérigazgatójával, Dennis Crowley-val.

Az okostelefonok GPS-helymeghatározó szolgáltatására épülő közösségi hálózat egyre népszerűbb: ma már 10 millió regisztrált felhasználóval rendelkezik és napi 3 millió bejelentkezés történik. Eddig azonban a Foursquare nem sokat foglalkozott a tevékenység üzleti modelljének jövedelemtermelő képességével.

"Hogyan fog a Foursquare pénzt termelni?" - a riport első kérdése. A Foursquare elvileg a lokális marketing egyik hatékony eszköze lehet, ahol a helyi vállalkozások, intézmények pl. digitális kupon marketinggel vagy lojalitás programokkal érhetik el a felhasználókat. (A Foursquare egyik üzleti partnere pl. a világ legnagyobb online kupon szolgáltatója a Groupon.) Ma már körülbelül félmillió cég veszi igénybe a Foursquare szolgáltatását. A cég egyik legjelentősebb bevételi forrása a kuponakciókat nyújtó cégek (pl. Groupon) által bevételmegosztás alapján fizetett bevételhányadok. A cégek szempontjából a szolgáltatás egyik erőssége, hogy  felhasználói szokások, adatok alapján hatékonyan lehet megcélozni a potenciális vásárlókat... annak a felhasználónak, aki pl. sokat jár pizzériába, annak célzott pizzéria reklámokat tudnak kiajánlani.

A vezérigazgató kitérő választ adott arra a kérdésre, hogy a kereskedők számára jelenleg ingyen elérhető felhasználói adatbázisokért a jövőben fizetni kell-e majd a cégeknek, illetve Dennis Crowley azt is jelezte, hogy ez a kérdés már régóta napirenden van. Folyamatosan kommunikálnak a Foursquare-t használó kereskedőkkel a termékfejlesztéssel kapcsolatban - ezen a fórumon is felmerült ez a kérdés és a kereskedők nem voltak elutasítóak egyfajta fizetős rendszerrel szemben. A cég e területben látja a jövő egyik legjelentősebb bevételi forrását.


Aki nem ismeri a szolgáltatást, annak röviden... a Foursquare az okostelefonok GPS-helymeghatározó szolgáltatására épülő közösségi szolgáltatás. Lényege, hogy regisztrált felhasználóként belépve az alkalmazásba, bejelentkezhetünk a tartózkodási helyünkhöz közel lévő helyekre (pl. étterembe, kávézóba, múzeumba, moziba, boltba), megtudhatjuk, hogy merre jártak, járnak a barátaink; pontokat szerezhetünk; ha a leggyakoribb látogatók vagyunk egy adott helyen, akkor "polgármesterré" (Mayor) válhatunk, stb. Az alábbi videó röviden összefoglalja a szolgáltatás lényegét:


A 2009-ben elindított Foursquare 2010-ben igen sikeres évet zárt: felhasználóinak száma meghaladta a 6 millió főt, több mint 380 millió bejelentkezés történt. Jelenleg már 10 millió regisztrált felhasználóval rendelkezik a szolgáltatás és napjainkban közel napi hárommillió bejelentkezés történik.
 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.