• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2011-08-11

Az SAP nemzetközi közösségi média tevékenysége

Az SAP a világ egyik vezető szoftvergyártó cége: 170 ezer ügyféllel és 53 ezer munkatárssal rendelkezik. Néhány hete egy amerikai konferencián Mark Yolton, a cég elnökhelyettese előadást tartott az SAP közösségi média tevékenységéről, amely immár nyolc éves történettel rendelkezik. A cég online közösségi oldalain keresztül összesen 200 ország 2,5 millió online felhasználójával tartják a kapcsolatot – havi 20 ezer új közösségi taggal bővül a kör.

2003-ban indították el első közösségi oldalukat, az SAP Developer Network névre hallgató, a cég fejlesztőinek készített hálózatot. 2006-ban publikálták a BPX közösségi oldalt, amely az ún. „Business Process Expert-ek”, azaz az üzleti folyamat szakértők számára készült. 2007-ben átstrukturálták a közösségi hálózati rendszert, amely ekkor kapta jelenleg is használt „SAP Community Network”, azaz SAP Közösségi Hálózat elnevezését. Ez a platform ad helyet az SAP fejlesztőinek, informatikai szakértőinek, üzleti folyamat szakértőinek, az érdeklődő üzleti felhasználóiknak, a kutatóknak és az egyetemistáknak. 2009-ben indították el az ún. SAP EcoHub közösségi oldalt, ahol sok száz külső fejlesztő értékesítheti az SAP termékekhez illeszthető, saját fejlesztésű szoftvermoduljait. A saját fejlesztésű közösségi oldalakon kívül az SAP természetesen rendelkezik számos Twitter oldallal és több Facebook oldallal is.

Az SAP Közösségi Hálózatnak alapvetően négy funkciója van:
  • közösségi innováció: az SAP termék és szolgáltatásfejlesztése az online közösség tudását, tapasztalatát felhasználva történik;
  • közösségi kereskedelem: nem titkolt cél, hogy a közösségen keresztül történő kommunikáció végső célja a cég termékeinek/szolgáltatásainak nagyobb arányú értékesítése;
  • közösségi tudásbázis: a legjobb gyakorlatok és tapasztalatok megosztásával elősegítik a meglévő és potenciális ügyfelek ismereteinek bővítését, segítik a termék/szolgáltatás megismerésének folyamatát, melynek célja természetesen a cég termékeinek/szolgáltatásainak értékesítése;
  • a közösség igényeinek meghatározása: cél, hogy az online felhasználók adatainak és online tevékenységének elemzésével jobb képet kapjanak a felhasználók (fogyasztók) igényéről, termékekkel/szolgáltatásokkal kapcsolatos véleményéről (pl. képet kapjanak arról, hogy mik a forró témák).


Az alábbi YouTube videó a fenti előadás szerzőjével, Mark Yolton-nal készült rövid riport. A téma a fentiekhez hasonló: az SAP nemzetközi közösségi média tevékenysége. A riport számomra legérdekesebb része, amikor Mark Yolton arról beszél, hogy hogyan kezelik a Twitter-en keresztül érkező negatív véleményeket: kb. egy napig várnak, ez alatt az idő alatt a közösség tagjai általában maguk reagálnak a negatív közlésre és ők maguk kezelik a problémát – ami egyébként sokszor hitelesebb és szerencsésebb, mintha a cég hivatalos válaszát kapná meg a negatív véleményt közlő személy. Sokkal értékesebb, ha a többi ügyfél „védi meg” a céget, mintha azt a cég maga tenné. Nem minden negatív véleményre reagálnak érdemben, sok esetben csupán megadják a negatív véleményt közlő személynek a hibabejelentés kialakított mechanizmusának csatornáit, hogy azon keresztül „hivatalosan” élhessen panaszával.

 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.