• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2012-04-10

Word of mouth marketing - a legmegbízhatóbb vásárlási döntéseket befolyásoló tényező

A Nielsen legfrissebb "Global Trust in Advertising" jelentése szerint - amely 56 ország (köztük Magyarország) 28 ezer internetfelhasználója körében végzett felmérés alapján készült - a közösségi média elmúlt években tapasztalható robbanásszerű fejlődése miatt jelentősen nőtt a "word-of-mouth", azaz a személyes meggyőzés szerepe a fogyasztói vásárlási döntéseket befolyásoló tényezők között. 

A 28 ezer válaszadó 92 százaléka bízik a barátok és családtagok ajánlásaiban - ez az arány 18%-kal nőtt 2007 óta! Az online vásárlói termék/szolgáltatás-ismertetések a második leginkább megbízhatóbbnak tartott termék/szolgáltatás/márka információk - a válaszadók 70 százaléka szerint. Ez az érték 15%-kal nőtt az utóbbi négy évben. Megosztott harmadik helyen vannak a megbízhatóság tekintetében az adott termékeket gyártó, szolgáltatásokat nyújtó vállalati honlapok - a válaszadók 58% százaléka teljesen vagy jelentős mértékben megbízik az ezeken a médiumokon megjelenő információkban.

A reklámok ezzel szemben nem szerepelnek valami jól... a legmagasabb bizalmi indexxel a TV-reklámok rendelkeznek (csupán 47%), de az online és mobil eszközökön megjelenő hirdetési formák még gyengébben szerepeltek:
  • keresők találati oldalain megjelenő hirdetések: 40%;
  • online videó hirdetések: 36%;
  • közösségi médiumokon megjelenő hirdetések: 36%;
  • online banner hirdetések: 33%;
  • mobil eszközökön megjelenő display hirdetések: 33%;
  • mobiltelefonokon megjelenő szöveges hirdetések: 29%.

Milyen mértékben bízik meg Ön az alábbi reklám típusokban?
(A teljes minta értékelése.)
Forrás: Nilesen

Az európai piac a legszkeptikusabb: minden reklámtípus alacsonyabb bizalmi indexet ért el, mint bármely más régióban.
Milyen mértékben bízik meg Ön az alábbi reklám típusokban?
(Az európai válaszadók válaszainak értékelése.)
Forrás: Nielsen, Global Trust in Advertising and Brand Messages

A kutatás 10 oldalas összefoglalója innen ingyenesen letölthető: "Global Trust in Advertising and Brand Messages", Nielsen.

 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.