• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2012-04-08

Blogom a Pinterest-en

Idén februárban írtam arról, hogy a Pinterest, a világ valaha leggyorsabban növekvő honlapja, idén februárban havonta már több mint 12 milliónyian látogatták a honlapot, és a havi 10 millió egyedi látogatói határt gyorsabban érték el, mint bármelyik honlap eddig.

A Pinterest kifejezés az angol „pin-up” (falra kitűzött kép) és „interest” (érdeklődés) szavak összetétele, amely jól kifejezi a szolgáltatás lényegét: a közösségi oldalon képeket vagy videókat oszthatunk meg (akár) egy rövid szöveg kíséretében. A megosztott képeket/videókat aztán – a közösségi oldalakon már megszokott módon – lájkolhatják, megoszthatják, kommentelhetik a felhasználók.

A legnépszerűbb megosztott képek/videók között találjuk az otthonnal, ételekkel/receptekkel, divattal, dizájnnal kapcsolatos témákat. (Bővebben: a márciusi bejegyzésemben.)

Visszatérve a Pinterest jelentőségére: az Experian egyik friss tanulmánya szerint a Pinterest népszerűségének növekedése szinte példa nélküli, amit jól szemléltet a tanulmány vonatkozó grafikonja, amely a honlap látogatás-értékének növekedését mutatja. 2012. január végén a felhasználók 60%-a nő volt, a felhasználók 55%-a a 25-44 éves korosztályba tartozott. A Pinterest idén februárban -a látogatások számát tekintve - a Facebook és a Twitter mögött a harmadik leglátogatottabb közösségi média oldallá nőtte ki magát: Facebook-7 milliárd; Twitter-182 millió; Pinterest-104 millió látogatás.

Sok nagy múltú cég és szervezet már komoly tartalmakat töltött fel az oldalra, így pl. a Coca-Cola, a Sony, a General Electric, a Lindt csokoládégyár, az Amnesty International, vagy az amerikai hadsereg. Én is feltöltöttem a blogom elmúlt két évének képeket is tartalmazó blogbejegyzéseinek egy részét - meglepően sok információ osztható így meg a képeken és a melléjük feltölthető kísérőszövegeken keresztül. Szerintem különösen erős a szolgáltatás az egy oldalon megjeleníthető képi+szöveges információ hatékony megjelenítésében.

Blogom a Pinterest-en



 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.