2013 első félévében 7 százalékkal, 4,3 millióról 4,6 millió főre nőtt a magyar aktív Facebook felhasználók száma - derül ki a Facebook hirdetési platformjának adatbázisából. Ez a szám igen jelentősnek mondható, ha figyelembe vesszük, hogy Magyarországon a valaha internetezők aránya a lakosság teljes számához képest körülbelül 71%, azaz körülbelül 7,1 millió fő - így gyakorlatilag a Magyarországon valaha internetezők közel kétharmada a Facebook aktív felhasználója.
A magyar Facebook felhasználók számának növekedése 2011. vége óta szinte lineárisan nő: 2011 végén meghaladta a 3,75 millió főt, 2012 végén megközelítőleg 4,3 millió fő, 2013 első félévének végén pedig 4,6 millió fő volt.
Magyar vonatkozású Facebook adatok 2013 első felének végéről:
- a magyar lakosság közel 46%-a regisztrált Facebook felhasználó;
- a magyar Facebook felhasználók 47,8%-a (2,2 millió fő) már mobilkészülékről is használja a Facebook-ot - több mint háromnegyedük (77,1%) Android mobil operációs rendszeren keresztül, 16,9%-a az Apple iOS rendszerén keresztül, 6% pedig egyéb mobil operációs rendszeren keresztül éri el a szolgáltatást;
- a magyar felhasználók 52%-a nő, 48%-a férfi - ez az arány 2011-hez képest gyakorlatilag nem változott, stabilizálódni látszik;
- a magyar felhasználók korosztály szerinti megoszlása:
- 13% a 13-17 év közötti korosztályba tartozik;
- 23% a 18-24 év közötti korosztályba tartozik;
- 24 % a 25-34 év közötti korosztályba tartozik;
- 20% a 35-44 év közötti korosztályba tartozik;
- 20% a 45 éven felüliek korosztályába tartozik.
Forrás: SocialTimes.hu |
- az átlagos CPC érték 0,1 USD, az átlagos CPM érték 0,02 USD (CPC = cost per click, azaz kattintásonkénti költség; CPM = cost per mille, azaz ezer megjelenésre jutó költség);
- nemzetközi összehasonlításban, a regisztrált felhasználók száma alapján maradtunk a 43. legnépesebb nemzet – Görögország után, Hong Kongot megelőzve;
- sajnos a magyar felhasználók családi állapotára vonatkozó kapcsolati adatok, illetve az iskolai végzettségi adatok gyakorlatilag értékelhetetlenek a nagyarányú adathiány miatt (ezt általában az okozza, ha egy adott felhasználó nem ad meg adatokat - azok megadása nem kötelező.).
A legtöbb követővel rendelkező top 10 magyar oldal ranglistái 2011 év vége és 2013 év közepe között jócskán átalakultak - igaz az indián neves Facebook alkalmazásáról elhíresült "Extreme Silver" és a "Túró Rudi" végig megőrizték 1-2. helyüket, valamint a Norbi Update oldal is végig szerepelt a top 10-es listákon, 2012 végén és 2013 közepén az előkelő harmadik helyen:
Forrás: a Socialbakers.com és a SocialTimes.hu vonatkozó statisztikái |
A Facebook geolokációs szolgáltatása (check-in) az alábbi magyar vonatkozású helyeken volt a legnépszerűbb 2013 közepén:
Oldal | Check-in | (±) | Itt járt | (±) | SocialRate | |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Budapest Liszt Ferenc International AirportHungary, Local business | 30.270 | 38 | 68.497 | 75 | 2 |
2 | Coke Club, SiófokHungary, Club | 2.674 | 38 | 20.190 | 186 | 8 |
3 | ÖtkertHungary, Club | 11.728 | 33 | 49.968 | 157 | 4 |
4 | Aréna PlazaHungary, Shopping/retail | 21.033 | 32 | 113.314 | 136 | 5 |
5 | WestEnd City CenterHungary, Retail and consumer merchandise | 20.165 | 30 | 100.805 | 179 | 5 |
6 | Fővárosi Állat- és NövénykertHungary, Sports/recreation/activities | 5.097 | 27 | 59.874 | 352 | 12 |
7 | Cafe del RioHungary, Club | 755 | 24 | 5.284 | 175 | 7 |
8 | HellobabybarHungary, Bar | 794 | 18 | 4.330 | 113 | 5 |
9 | Tisza DOKKHungary, Sports/recreation/activities | 800 | 17 | 8.501 | 160 | 11 |
10 | Aquaworld Budapest - Ramada ResortHungary, Spas/beauty/personal care | 1.384 | 16 | 12.310 | 79 | 9 |
Forrás: SocialTimes.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése