Egy amerikai közösségi marketing megoldásokat fejlesztő cég, a Syncapse 2080 vásárlót kérdezett meg arról, hogy miért Like-olnak cégeket/márkákat a Facebook-on. A kutatás során a kulcsfontosságú gazdasági területek összesen 20 legjelentősebb márkáját, cégét vizsgálták.
A válaszadók 10 válaszlehetőség közül választhattak:
- a leggyakoribb Like-indok az adott márka/cég támogatásának kifejezése (49%);
- a második leggyakoribb indok valamiféle kupon vagy árengedmény Like-útján történő elérése (42%);
- a harmadik leggyakoribb ok a rendszeres információhoz való jutás (41%);
- 35% valamilyen versenyben vett részt;
- 31% a Like-olt céggel, márkával kapcsolatos saját jó élményét szerette volna így kifejezni;
- 27% így kívánta megosztani a közösséggel a Like-olt márka/cég iránti érdeklődését;
- 21% valamilyen termékkel/szolgáltatással kapcsolatos információkeresés során Like-olt;
- 20% azért Like-olt, mert látta, hogy más barátjuk már követője az adott márkának/cégnek;
- 18% valamilyen reklám hatására Like-olta az adott céget/márkát;
- 15% pedig valakinek az ajánlása miatt Like-olt egy adott márkát/céget.
Forrás: Syncapse |
A fenti adatok az egyes márkákra adott hasonló típusú válaszlehetőségek átlaga. Az egyes márkákra/cégekre leadott válaszok márkák szerint természetesen eltérőek - ezt az alábbi táblázat mutatja. A Disney, a Coca-Cola, a Nike esetén pl. az átlagnál jóval erősebb Like ok a márka személyes támogatásának kifejezése - a BMW és a Zara esetén ez az átlagnál kevésbé fontos szempont.
Forrás: Mashable
A kutatás kilenc oldalas összefoglalója az alábbiakban olvasható, illetve letölthető:
|
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése