Az amerikai Duke Egyetem Fuqua School of Business intézménye és az American Marketing Association közös felmérése során 2010. július-augusztusában 574 marketingigazgatót, illetve vállalati topmenedzsert kérdezett meg – többek között – a közösségi média költésük jelenlegi és tervezett mértékéről, valamint az általuk alkalmazott közösségi média hatékonyságot mérő mérési módszereikről. (A megkérdezettek egy része Fortune 1000 és Forbes Top 200 nagyvállalati vezető.)
A választ adó majd 600 amerikai vállalati marketingvezető, illetve felsővezető szerint 5 év múlva a jelenlegi átlag 5,9% helyett már a marketing költségvetésük átlag 17,7%-át fogják a közösségi média területén elkölteni.
Arra a kérdésre, hogy milyen módszerekkel, milyen mérőszámokkal mérik az egyes vállalatoknál a közösségi média alkalmazásának hatékonyságát, a tevékenységi körök alapján csoportosított négy különböző vállalattípushoz tartozó vállalatok igen eltérő válaszokat adtak.
A lenti táblázatból jól kivehető, hogy a hatékonyságot leginkább mérő vállalat típus a lakossági fogyasztóknak termékeket értékesítő vállalat: a vizsgált 14 különböző mérési módszer közül 12-t az ebbe a kategóriába tartozó cégek használnak leginkább (sötétzölddel jelölve). A lakossági fogyasztóknak szolgáltatásokat értékesítő vállalatok a vizsgált 14 mérési módszerből kettőben élenjártak, további 6 mérési módszer tekintetében pedig a második helyet szerezték meg.
A leginkább alkalmazott mérési módszerek:
- a látogatások/oldalletöltések mérése;
- a megismételt látogatások, visszatérő látogatók számának mérése;
- a követők, rajongók, barátok számának a mérése;
- a látogatóból vásárlóvá válók számának mérése (konverzió).
* A Net Promoter Score annak mérésére szolgáló mutató, hogy egy adott terméket, szolgáltatást vagy vállalatot az ügyfelek milyen mértékű valószínűséggel ajánlanak tovább.
A tanulmányban résztvevő válaszadók közül sokan az egyik legfontosabb kérdésnek tartották továbbra is, hogy miként lehet a közösségi média hatását hatékonyan mérni és értékelni. Tehát ez még mindig az egyik legkevésbé tisztázott, a szakmai vitáknak talán leginkább teret adó kérdés internet marketinges körökben.
A tanulmány kivonata:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése