Az amerikai internet piackutató cég, az eMarketer nemrég megvizsgálta az USA vállalati blog piacát és megjelnetetett egy rövid cikket. Annak ellenére, hogy a fogyasztók egyre nagyobb része a közösségi média más területeit részesíti előnyben (lásd pl. a Facebook szinte hihetetlen gyors népszerűség növekedési ütemét), a vállalati blogok száma évről évre nő az USA-ban. Ennek a töretlen növekedésnek főként az az oka, hogy az ottani cégek egy része rájött, hogy a blog olyan vállalati kommunikációs csatorna lehet, ami nem helyettesíthető pl. a Facebook-kal vagy a Twitter-rel.
Az első magyar vállalati blog a KFKI-nál indult be 2005. tavaszán „IT lábjegyzet” címmel. Azóta persze számos magyar nagyvállalati blog jött létre, de tapasztalataim szerint itthon viszonylag kevés a rendszeresen működtetett, hatékonyan működő vállalati blog. Véleményem szerint hazánkban a vállalati blogok még mindig alulértékelt eszközei a vállalati kommunikációnak.
Sajnos friss idevágó hazai statisztikai adatot nem találtam.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése