• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2010-09-02

Az USA-ban töretlen, itthon kevésbé… a vállalti blogok fejlődése

Az amerikai internet piackutató cég, az eMarketer nemrég megvizsgálta az USA vállalati blog piacát és megjelnetetett egy rövid cikket. Annak ellenére, hogy a fogyasztók egyre nagyobb része a közösségi média más területeit részesíti előnyben (lásd pl. a Facebook szinte hihetetlen gyors népszerűség növekedési ütemét), a vállalati blogok száma évről évre nő az USA-ban. Ennek a töretlen növekedésnek főként az az oka, hogy az ottani cégek egy része rájött, hogy a blog olyan vállalati kommunikációs csatorna lehet, ami nem helyettesíthető pl. a Facebook-kal vagy a Twitter-rel.


Az első magyar vállalati blog a KFKI-nál indult be 2005. tavaszán „IT lábjegyzet” címmel. Azóta persze számos magyar nagyvállalati blog jött létre, de tapasztalataim szerint itthon viszonylag kevés a rendszeresen működtetett, hatékonyan működő vállalati blog. Véleményem szerint hazánkban a vállalati blogok még mindig alulértékelt eszközei a vállalati kommunikációnak.

Sajnos friss idevágó hazai statisztikai adatot nem találtam.
 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.