• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2011-07-24

Az amerikai felsővezetők és gyakorlati szakemberek 78%-a szerint a közösségi média kritikus eleme a vállalati stratégiának

Az amerikai Jive Software 2011 májusában a szintén amerikai Penn Schoen Berland piackutató cég közreműködésével közvélemény-kutatást végzett annak kiderítésére, hogy az amerikai cégek szerint mennyire fontos a közösségi média szerepe az adott cég üzleti stratégiájában. Kiderült, hogy a 902 válaszadó felsővezető és gyakorlati szakember 78%-a szerint a közösségi média kritikus a cég jövőbeli működésének sikeressége szempontjából.

Forrás: eMarketer
A kutatás eredményei szerint a válaszadók 36%-a szerint a közösségi média nagyon fontos a jövőbeli működés sikeressége szempontjából – a nagyvállalatok 34%-a, a középvállalatok 51%-a, a kisvállalatok 30%-a tartozott ebbe a körbe. A válaszadók csupán 15%-a szerint van kis vagy semmilyen hatással a közösségi média a vállalat üzleti stratégiájára – a nagyvállalatok 13%-a, a középvállalatok 8%-a, a kisvállalatok 23%-a tartozott ebbe a körbe. A fentiek szerint jól látható, hogy a középvállalatok értékelik leginkább, a kisvállalatok a legkevésbé fontosnak a közösségi médiát az üzleti stratégia sikeressége szempontjából.


ForráseMarketer
A fentieknek megfelelően hasonlóképpen válaszoltak a felsővezető megkérdezettek arra a kérdésre, hogy mennyire prioritás az üzleti stratégiájukban a közösségi média. A középvállalatok felsővezetői értékelik leginkább, a kisvállalatok felsővezetői a legkevésbé fontosnak a közösségi médiát az üzleti stratégia sikeressége szempontjából.


A „Jive Social Business Index Survey” kutatást az amerikai Penn Schoen Berland piackutató cég végezte 2011. május 11-21. között az 1000-nél több alkalmazottat foglalkoztató nagyvállalatok, az 500-999 munkatársat foglalkoztató középvállalatok, valamint a kisvállalatok körében. Összesen 902 válaszadó válaszait dolgozták fel a kutatás kiértékelése során, akik közül 301 felsővezető és 601 gyakorlati szakember volt.
 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.