• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2011-07-30

Az amerikai nagyvállalatok online marketing prioritásai

Az amerikai Forbes magazin 2011 április-májusban az IBM piackutató részlegével együtt "Bringing 20/20 Foresight to Marketing" címen tanulmányt publikált arról, hogy az amerikai és angol nagyvállalatoknak mik a fő marketing prioritásai, főbb marketingcéljai. 321 aktív online tevékenységet kifejtő amerikai és angol nagyvállalat vezető marketingeseit kérdezték meg - a vizsgált vállalatok főként a kereskedelemben, a turizmusban és vendéglátásban, a pénzügyi szolgáltatásban és a technológiai iparban érdekelt nagyvállalatok közül kerültek ki.


Az ingyen letölthető tanulmány főbb megállapításai:
    Forrás: Forbes
  • a vizsgált nagyvállalatok legfőbb marketing célja (52%) a fogyasztók/ügyfelek megtartása, ezt követi az ügyfélszerzés (38%), valamint az ügyfelek nyereségességének növelése (29%);
  • a marketingköltések iránya a fenti célokat követi: a megkérdezettek 39%-a a fogyasztók/ügyfelek megtartására költ leginkább, az ügyfélszerzésre a válaszadók 36%-a költ legjelentősebb mértékben;
  • a válaszadók 56% jelezte, hogy az elkövetkező évben növelni fogja az online marketing költségvetést, 54% növeli a közösségi média marketing büdzsét, és 50% a mobil marketing költségeket is növelni fogja;
  • a közösségi média és mobil marketing költségvetés értékének növelése ellenére a prioritások között visszaesett a közösségi média és a mobil marketing fontossága: míg egy évvel ezelőtt a válaszadók 19% szerint volt a közösségi média top prioritás, addig ma ez az érték csupán 11% - a mobil marketing prioritása hasonló mértékben, 17%-ról 11%-ra csökkent;
  • a válaszadók csupán 34%-a vizsgálja az ügyfelek közösségi médián belüli viselkedését és csupán 30%-a kíséri figyelemmel a mobil kommunikációs eszközökön keresztül elérhető ügyfelek viselkedését;
  • tovább nő az adatelemzéseken alapuló döntéshozatal súlya;
  • a marketingesek különböző informatikai megoldások segítségével új mérőszámokat és piacelemzési eljárásokat alkalmaznak, hogy pontosabb képet kapjanak kampányaik hatásáról, sikerességéről;
  • a marketing teljesítmény valósidejű mérése még nem elterjedt módszer: csupán a válaszadók 9%-a alkalmazza ilyen valósidejű elemzési eszközöket.


 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.