• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2011-09-03

Hány céget követ egy átlagos Twitter felhasználó?

Egy amerikai piackutató, a Lab42 friss felmérése szerint az amerikai Twitter felhasználók közel 90%-a legalább egy céget követ és egytizedük (11,1%) főként azért csatlakozott a közösségi hálózathoz, hogy cégeket követhessen. A legfontosabb ok persze nem a cégek követése, hanem a barátokkal, ismerősökkel történő kapcsolattartás (17,4%); szórakozás (15,6%); tájékozódás, hírek olvasása (15,1%); hírek, információk megosztása (13,9%).

Hány céget követ egy átlagos felhasználó a Twitter-en?
A felmérés szerint a legtöbb (30,6%) amerikai Twitter felhasználó 1-5 céget követ. A válaszadók közel egyötöde (19,6%) 6-10 céget követ. A megkérdezett 500 felhasználó 8,2%-a több mint 51 céget követ, míg 10.6% egyet sem (lásd az ábrát).
Number of Brands They Follow According to US Twitter Users, Aug 2011 (% of respondents)
Forrás: eMarketer
A hirdetők által egyre kedveltebb reklám Twitter üzenetek (Promoted Tweets) felhasználók általi elfogadottsága meglehetősen jó. A válaszadók majd egynegyede (24,8%) megtekinti a számára fontos reklám üzeneteket (ráklikkel az abban elhelyezett linkre). A válaszadók több mint egyötöde (21,6%) már kapott is ilyen módon valamilyen kedvezményt, és hasonló arányuk (21,2%) ilyen módon új márkákra is rábukkant.

Attitude of US Twitter Users Toward Promoted Tweets, Aug 2011 (% of respondents)
Forrás: eMarketer
A válaszadók 14%-a továbbított (retweet) is már reklámüzenetet. A válaszadók csupán 10,9%-a szerint idegesítőek az ilyen típusú üzenetek; 4% nem vette észre az ilyen jellegű üzeneteket eddig; 3,5% pedig nem ismeri a reklám Twitter üzenet fogalmát. Összességében tehát elmondható, hogy az amerikai Twitter felhasználók jelentős része nyitott a cégek Twitteren keresztül történő kommunikációjára és a céges reklámüzenetekre.








Idevágó ajánlott blogbejegyzéseim:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.