Abban reménykedve, hogy hosszú távú aktív kapcsolatot építhetnek ki a márka követőivel, rajongóival, a cégek/szervezetek jelentős része szinte mindent megtesz, hogy lájkolják a Facebook oldalukat. Ám a vállalati kommunikációs szakemberek számára köztudott, hogy egy oldal lájkolása után a hosszú távú aktív kapcsolat, interakció elérése nem egyszerű feladat. Az eMarketer összegyűjtött néhány kutatási adatot arról, hogy mi is történik egy cég/márka/szervezet lájkolása után, mit csinálnak a rajongók a már lájkolt oldalon.
2011. januárjában két amerikai marketing tanácsadó cég, a Chadwick Martin Bailey és a Constant Contact felmérést készített, melyben megkérdezték a Facebook felhasználókat, hogy mit csinálnak a már lájkolt oldal tartalmaival. 77% elolvassa a lájkolt oldal által publikált tartalmakat, de csupán 17% osztja azt meg másokkal; 13% üzenetet ír barátainak a lájkolt céggel/márkával/szervezettel kapcsolatban, a követők 17%-a pedig semmit nem csinál az adott oldal lájkolása/követése után.
A DDB Worldwide és az OpinionWay Research hasonló felmérést készített 2011 júliusában „A Facebook márkarajongók evolúciója” (The Evolution of Facebook Brand Fans”) címmel. A márkákat lájkoló (követő) felhasználók 80%-a lájkolta a követett márka tartalmát is az oldal követése után, 55%-a javasolta az adott követett márka követését/lájkolását a barátainak, 58%-a továbbította a követett márka tartalmát/üzenetét barátainak, 50%-a fűzött véleményt a követett/lájkolt márka oldalán megjelenő tartalmakhoz, a felhasználók 48%-a üzenetet hagyott a követett márka Facebook oldalán. (A felmérés mintanagysága 1528 fő.)
Mindkét felmérés azt igazolja, hogy egy márkát követkő/lájkoló Facebook felhasználók jó része a márka követése/jájkolása után valamilyen formában interakcióba lép az adott márkával vagy annak tartalmaival.
Azonban a követés megszüntetésének is reális esélye van. A már említett DDB Worldwide és OpinionWay Research felmérés a márka követés/lájkolás megszűnésének okairól is megkérdezte a Facebook felhasználókat. A megkérdezettek 46%-a akkor szüntetné meg az adott márka követését, ha annak publikált tartalmai már nem lennének számára érdekesek; 49% megszüntetné a követést, ha az adott márka iránti érdeklődésük megszűnne. Igen fontos, hogy se túl gyakran, se túl ritkán publikáljanak a cégek: a márkakövetők 36%-a megszüntetné a követést, ha az adott márka túl gyakran, 14%-a pedig akkor is, ha túl ritkán publikálna a követett cég a Facebook oldalán. (Az alkalmazott minta: 610 fő.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése