• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2011-10-03

Facebook - magyar helyzetkép 2011. október elején


A magyar Facebook felhasználók száma 2011. október elején meghaladta a 3,58 millió főt és ezzel a 40. legtöbb Facebook felhasználóval rendelkező ország – állítja a Facebook statisztikákat publikáló cseh Socialbakers.com.

A Facebook 3,58 milliós magyar tábora még mindig elmard az iwiw médiaajánlatában szereplő 4,7 milliós felhasználói számhoz képest, azonban a Facebook magyar regisztrált felhasználóinak a száma 2009. november eleje óta 2011. október elejére – alig két év alatt – körülbelül 430 ezer főről 3,58 millió főre nőtt! Az utóbbi fél évben valamivel több mint félmillió fővel nőtt a magyar Facebook felhasználók száma.
Forrás: Socialbakers.com

A Facebook-iwiw-Index-YouTube magyarországi látogatottsági erőviszonyait a Google Trends alábbi, a négy szolgáltatás napi egyedi látogatószámát ábrázoló grafikonja szemlélteti. Jól látható, hogy a Facebook napi magyar látogatói száma tavaly októberben haladta meg az iwiw napi magyar látogatói számát. Szembetűnő különbség a Google DoubleClick Ad Planner oldalán, hogy míg a Facebook-on egy átlagos látogatás során a magyar látogatók 23:20 percet, addig az iwiw-en kevesebb mint fele annyit, 10:40 percet töltenek el.
Forrás: Google Trends

A Socialbakers.com további magyar vonatkozású adatai:
  • nemzetközi összehasonlításban, a regisztrált felhasználók száma alapján maradtunk a 40. legnépesebb nemzet –Equador után és Görögország előtt;
  • a magyar lakosság 35,86 %-a, az internet hozzáféréssel rendelkező magyarok 58,01 %-a regisztrált Facebook felhasználó;
  • az átlagos CPC érték 0,16 USD, az átlagos CPM érték 0,07 USD (CPC = cost per click, azaz kattintásonkénti költség; CPM = cost per mille, azaz ezer megjelenésre jutó költség);
  • a magyar felhasználók 52%-a nő, 48%-a férfi - ez az arány az elmúlt hónapokhoz képest nem változott, stabilizálódni látszik;
  • a magyar felhasználók korosztály szerinti megoszlása: 17%-a 13-17 év közötti, 24%-a a 18-24 év közötti, 26 %-a a 25-34 év közötti, 17%-a a 35-44 év közötti, 15%-a pedig a 45 éven felüli korosztályba tartozik;
  • az utóbbi 3 hónapban legnagyobb számban a 25-34, a 35-44, valamint a 18-24 éves felhasználók száma nőtt.


A legtöbb rajongóval/követővel rendelkező 5 magyar Facebook oldal 2011. október elején:
Forrás: Socialbakers.com
Magyarázat a fenti táblázathoz:
  • Fans = követők száma
  • Change = a követők számának változása százalékos értékben
  • ER = Engagement Rate (interakciós ráta), azaz az elmúlt 30 nap alatt az adott oldalon történő interakciók száma osztva az összes követők számával
  • RR = Response Rate (válaszadási ráta), azaz az adott oldal válaszadási rátája az elmúlt 30 nap adatai alapján – a követők kérdéseire ilyen mértékben válaszoltak az adott oldalon
  • PP = Page Posts (oldal üzenetek száma), azaz az adott oldalon publikált üzenetek (post) száma az elmúlt 30 nap alatt
  • Score (Érték) = egy a Socialbakers által 30 különböző paraméter figyeléséből és értékeléséből kreált érték, amely az adott Facebook oldal hatékonyságát mutatja a Socialbakers szándékai szerint


A Facebook geolokációs szolgáltatása a Facebook Places legtöbb bejelentkezést generáló magyar vonatkozású „helyei”, ahol a legtöbben bejelentkeztek az elmúlt hónapban:
  • Budapest: 4928 bejelentkezés
  • Budapest Airport: 3865 bejelentkezés
  • Gödör: 2471 bejelentkezés
  • Budapest International Airport: 1980 bejelentkezés
  • Coke Club, Siófok: 1967 bejelentkezés

A fenti adatokból jól látható, hogy itthon ezt a szolgáltatást alig ismerik, és alig használják… a hasonló geolokációs szolgáltatásokhoz hasonlóan, mint pl. a Foursquare.

A Facebook összes felhasználójának száma 2011. október elején meghaladta a 757 millió főt. A legtöbb Facebook felhasználó egyesült-államokbeli (155 millió), a második legnépesebb Facebook ország Indonézia (40 millió fő), a harmadik legtöbb Facebook felhasználóval rendelkező ország India lett (36 millió felhasználó), megelőzve Törökországot és az Egyesült Királyságot (30-30 millió felhasználó).
 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.