• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2011-10-31

Infografika: hagyományos vs online marketing

A Mashable szemléletes infografikát jelentetett meg a növekvő jelentőségű online marketingről, amely szembeállítja az online marketing (inbound marketing) és a hagyományos marketing (outbound marketing) hatékonyságát. Mint minden infografika, így ez is általánosító, de jó néhány érdekes adattal szolgál például a hagyományos marketing elfogadottságának csökkenésével kapcsolatban:
  • az amerikaiak 86%-a elkapcsol arról a TV-csatornáról, amely éppen reklámfilmeket sugároz;
  • az USA lakosságának jelentős része, 200 millió fő regisztrált már a "ne hívj" listán, amely meggátolja a marketing hívásokat;
  • a direkt mail levelek 44%-át ki sem bontják az amerikai címzettek;
  • a vállalati email listákra előzőleg regisztrált felhasználók 91%-a már legalább egy ilyen jellegű listáról leiratkozott.
Ezzel szemeben évről-évre nő az online marketing súlya és elfogadottsága:
  • 2011-ben az amerikai marketingesek 61%-a többet költ az online médiára, mint előzőleg;
  • az amerikai vállalatok marketingeseinek 2/3-a szerint a vállalati bloggal kapcsolatos tevékenységek "kritikusa" vagy "fontosak" - ennek megfelelően az utóbbi két évben az amerikai cégek blogokra és közösségi médiára költött büdzséje átlagosan megkétszereződött;
  • a B2C vállalatok 67%-a, a B2B cégek 41%-a állítja, hogy szerzett már új ügyfelet a Facebook-on keresztül;
  • az amerikai vállalatok 57%-a szerzett új ügyfelet a vállalati blogon, 42% a Twitteren keresztül.
Az infografika szerint az online marketing sikerének egyik fő oka, hogy általában költséghatékonyabb a hagyományos marketinggel szemben: 62%-kal olcsóbb egy új ügyfél megszerzése az online csatornán keresztül.


Forrás: Mashable


(Az eredeti infografika az előbbi linkről letölthető egészben - sajnos egészben a Blogger csak nagyon kis méretben engedi feltölteni a képet, emiatt kellett szétvágnom részekre.)

 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.