• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2013-01-28

A megosztott közösségi média tartalmak 77 százaléka kép

1. ábra (forrás: Socialbakers)
A megosztott közösségi média tartalmak 77 százaléka kép

Egy cseh közösségi média cég, a Socialbakers több mint egymillió vállalat, szervezet és híresség közösségi média oldalát figyeli. Egy tavalyi felmérésük során (többek között) megvizsgálták, hogy formátumuk szerint milyen típusú tartalmakat osztanak meg rajongóikkal, követőikkel ezen oldalak. Ezt és még néhány érdekes 2012-es felmérésük eredményeit nemrég publikálták.

A 2012 augusztusában készült felmérés során a megosztott tartalmak 70%-a fénykép, 14%-a egy internetoldalra mutató link, 10%-a egy státusz (állapot, vélemény) megosztása, 6%-a pedig videó volt. (Lásd az első ábrát.)

2. ábra (forrás: Socialbakers)
Kicsit más képet mutatott a tavaly év végén végzett felmérés: 77%-ra nőtt a megosztott képek aránya, 9%-ra csökkent a linkek, 7%-ra csökkent a státuszmegosztás, a videómegosztás maradt 6%. (Lásd a 2. ábrát.)


Átlag 36,7 Facebook oldalt "Lájkolunk"

A Socialbakers 2009 és 2012 októberében megvizsgálta, hogy átlag hány Facebook oldalt lájkolnak, követnek a Facebook felhasználók. Míg 2009 októberében csupán átlag 4,5 Facebook oldalt követett egy Facebook felhasználó, addig 2012 októberére már átlag 36,7 oldalt. (Nem csupán a felhasználók követési hajlandósága nőtt meg jelentősen az utóbbi három évben, hanem megsokszorozódott a lájkolható Facebook oldalak száma - ez a két tény együttesen eredményezi ezt az igen jelentős növekedést - lásd a 3. ábrát.)


3. ábra (forrás: Socialbakers)
Egyre több Facebook üzenetet osztanak meg a Facebook oldalak adminisztrátorai

2011 és 2012 szeptembere között körülbelül ötszörösére nőtt a Facebook oldalak adminisztrátorai által megosztott üzenetek száma: 6,5-ről 36,2 üzenetet publikáltak az adott hónapban. Többek között az üzenetek számának megsokszorozódása miatt is vezethette be a Facebook a promótált üzenetek  (Promoted Posts) fizetős szolgáltatást, amely lehetővé teszi, hogy az e szolgáltatás segítségével publikált üzenet gyakrabban jelenjen meg a követők "News Feed" oldalán. A Socialbakers adatai alapján tavaly a Facebook üzenetek 32 százalékának megjelenéséért fizettek az oldal adminisztrátorok, így növelve annak esélyét, hogy publikált üzeneteik valóban elérjék a követőiket
 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.