• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2013-01-06

Magyar Facebook statisztikák - 2012

A magyar Facebook felhasználók száma 2011. végén meghaladta a 3,75 millió főt és ezzel a 40. legtöbb Facebook felhasználóval rendelkező ország – a Facebook statisztikákat publikáló cseh Socialbakers.com szerint. 2012 végén megközelítőleg 4,3 millió magyar Facebook felhasználó volt, 2012-ben 0,55 millió fővel bővült a magyar Facebook felhasználók száma.

Magyar vonatkozású Facebook adatok 2012 végéről:
  • a magyar lakosság közel 43%-a, az internet hozzáféréssel rendelkező magyarok kétharmada regisztrált Facebook felhasználó;
  • a magyar Facebook felhasználók közel 40%-a már mobilkészülékről is használja a Facebook-ot - több mint háromnegyedük Android mobil operációs rendszeren keresztül (75,3%), 19,8%-a az Apple iOS rendszerén keresztül, 4,9% pedig egyéb mobil operációs rendszeren keresztül;
  • a magyar felhasználók 52%-a nő, 48%-a férfi - ez az arány 2011-hez képest gyakorlatilag nem változott, stabilizálódni látszik;
  • a magyar felhasználók korosztály szerinti megoszlása és annak változása a 2011 elején mért adatokhoz képest:
    • 14% a 13-17 év közötti korosztályba tartozik - közel 3%-kal kevesebb, mint 2011 végén;
    • 23% a 18-24 év közötti korosztályba tartozik - kb. 1%-kal kevesebb, mint 2011 végén; 
    • 25 % a 25-34 év közötti korosztályba tartozik - megegyezik a 2011 végén mért arányszámmal;
    • 20% a 35-44 év közötti korosztályba tartozik - körülbelül 2%-kal több, mint 2011 végén;
    • 18% a 45 éven felüliek korosztályába tartozik - közel 3%-kal több, mint 2011 végén.
Forrás: SocialTimes.Hu
  • az átlagos CPC érték 0,08 USD, az átlagos CPM érték 0,01 USD (CPC = cost per click, azaz kattintásonkénti költség; CPM = cost per mille, azaz ezer megjelenésre jutó költség);
  • nemzetközi összehasonlításban, a regisztrált felhasználók száma alapján maradtunk a 40. legnépesebb nemzet – Portugália után, Algériát megelőzve;
  • sajnos a magyar felhasználók családi állapotára vonatkozó kapcsolati adatok, illetve az iskolai végzettségi adatok gyakorlatilag értékelhetetlenek a nagyarányú adathiány miatt (ezt általában az okozza, ha egy adott felhasználó nem ad meg adatokat.).


A legtöbb rajongóval/követővel rendelkező tíz magyar Facebook oldal 2011 és 2012 végén:

Magasan vezette és továbbra is vezeti a magyar Facebook oldalak rajongói/követői számok szerinti listáját 2011 és 2012 végén az Extreme Silver ékszer nagykereskedés oldala: 907 ezerről közel 960 ezer főre növekedett a követők száma.

Körülbelül félmillió követővel rendelkezett 2011 végén a Túró Rudi oldala, 2012 végére közel 723 ezer fős rajongótáborral rendelkeztek és ezzel megőrizték második helyüket a magyar követői ranglistán.

2012 végén a harmadik legnagyobb követői táborral rendelkező magyar Facebook oldal a Norbi Update oldal lett közel 574 ezer követővel - 2011 végén még nem szerepelt a top 10-es listán.

A 2011 végén még harmadik Mekizni jó! (McDonald's ) oldal 2012 végén közel 531 ezer rajongót mondhatott magáénak, ezzel a negyedik helyet szerezve meg a ranglistán.


Facebook kontra iWiW statisztikák
A Facebook 4,3 milliós magyar tábora még mindig elmard az iWiW médiaajánlatában szereplő 4,7 milliós regisztrált felhasználói számhoz képest, azonban a Facebook magyar regisztrált felhasználóinak a száma 2009. november eleje óta 2012. december végéig – alig több mint három év alatt – körülbelül 430 ezer főről 4,3 millió főre nőtt! És a két közösségi hálózatot összehasonlítva a Facebook magyar felhasználóinak látogatói száma már jó ideje jóval magasabb az iWiW látogatói számánál: míg a Webaudit szerint az iWiW napi egyedi látogatói száma 2013.01.05-én közel 246 ezer volt, addig a Google Ad Planner szerint a magyar Facebook látogatók száma megközelítőleg 2,2 millió volt, azaz majd kilencszer annyi látogató járt 2013 elején a Facebook-on, mint az iWiW-en.
 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.