• Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • StumbleUpon
  • RSS

2010-08-14

Magyar internet kereskedelmi statisztikák 3 - EUROSTAT statisztikák

Egy olvasói megkeresés miatt – melyben az olvasó az online fizetésre vonatkozó magyar statisztikák forrásai iránt érdeklődött (hányan használják, milyen szinten van a bizalom a vásárlókban stb.) – egy sorozatot indítok, melyben mind a lakossági, mind a vállalat elektronikus kereskedelmi szokásokkal kapcsolatban összegyűjtöttem néhány fontosabb információt. A harmadik anyagom a EU hivatalos statisztikai szerve, az EUROSTAT által publikált anyagok fontosabb, a lakossági szektorra és a vállalkozásokra vonatkozó adatsorait mutatja be.

Az 1953-ban alapított EUROSTAT az EU hivatalos statisztikai szerve, leegyszerűsítve olyan szerepet játszik, mint a tagállamokon belüli statisztikai hivatalok (pl. a Központi Statisztikai Hivatal Magyarországon). Fő célja, hogy az EU szakpolitikák kialakításához, végrehajtásához és elemzéséhez szükséges információkat gyűjtsön és biztosítson a tagállamok számára.


Az interneten keresztül történő kereskedelemmel kapcsolatos fontosabb adatokat gyűjtöttem össze, a terjedelmi korlátok miatt csupán a magyar és az EU régiós adatokat megjelenítve. (Természetesen a teljes adatsorok elérhetők az alább megadott linkeken keresztül.)


Internet purchases by individuals (isoc_ec_ibuy)

Magánszemélyek százalékos aránya, akik termékeket vagy szolgáltatásokat rendeltek az interneten keresztül magánhasználati céllal a felmérést megelőző 3 hónapban (%):
Problems encountered by individuals when buying/ordering over the Internet (isoc_ec_iprb) 

Nem áll rendelkezésre magyar adat.


Perceived barriers to buying/ordering over the Internet (isoc_ec_inb)

Magánszemélyek százalékos aránya, akik az utóbbi 12 hónap során nem rendeltek termékeket vagy szolgáltatásokat az interneten keresztül, mert nem volt ilyen irányú igényük (a 2007-2008 éves adatok hiányoznak):

Enterprises purchasing via Internet and/or networks other than Internet (NACE Rev. 1.1) (isoc_ec_ebuy)

Az interneten és/vagy az internettől eltérő hálózatokon keresztül vásárló, a legalább 10 főt foglalkoztató vállalkozások százalékos aránya (a pénzügyi szektor kivételével):







Az interneten és/vagy az interneten kívüli más hálózatokon keresztül értékesítést végző vállalkozások
Enterprises selling via Internet and/or networks other than Internet (NACE Rev. 1.1) (isoc_ec_esel)

Az interneten és/vagy az interneten kívüli más hálózatokon keresztül értékesítést végző, a legalább 10 főt foglalkoztató vállalkozások százalékos aránya (a pénzügyi szektor kivételével):







Az interneten és/vagy az interneten kívüli más hálózatokon keresztül történő vásárlások és értékesítések értéke
Value of purchases and sales by Internet and/or networks other than Internet (NACE Rev. 1.1) (isoc_ec_eval)

A legalább 10 főt foglalkoztató vállalkozások interneten és/vagy az interneten kívüli más hálózatokon keresztül történő értékesítési tevékenységének értéke a teljes forgalom százalékában (a pénzügyi szektor kivételével):







Az ECOSTAT statisztikai táblák főoldalának elérési útja: 

Ezen belül az internetes kereskedelemre vonatkozó adatok elérési útja: Industry, trade and services / Information society statistics (isoc) / E-Commerce by individuals and enterprises (isoc_ec)


Kapcsolódó blog bejegyzéseim:
 

Adatlap

Saját fotó

5 évig a Pannon GSM-ben, mint PR munkatárs, 9 évig a Pannonban és a Népszabadságban, mint internet kommunikációs szakértő dolgoztam.

LinkedIn + levélírás

Nevezd meg! Ne add el!

Creative Commons License Gárdos Attila "A közösségi média vállalati alkalmazásáról" című műve Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc alatt védve.